فرصت یک ماهه واحد‌های تولیدی دارای کارت بازرگانی معتبر برای رفع تعهدات ارزی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:براساس مصوبه ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید صاحبان صنایع دارای کارت بازرگانی معتبر می‌تواند، برای ارائه برنامه و رفع تعهدات ارزی از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ از فرصت یک ماهه استفاده کنند.

محمدجعفر عظمائی در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی سراب گفت: مطابق مصوبه کارگروه ملی بازگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان با تعیین سطح ۶۰ درصد تعهدات ارزی سررسید شده، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شد.

وی اافزود:همچنین کارت‌های بازرگانی دارای تعهد ارزی برای واحد‌های تولیدی زیر ۱۰ درصد و غیرتولیدی کمتر از ۲۰ درصد به دلیل عدم ایفای تعهدات از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ تعلیق شده است.

مدیرکل صمت استان با توجه به این که این اقدام قانونی موجب بروز برخی از مشکلات شده بود و از طرفی به دلیل این که جهت ایفای تعهدات ساز و کار‌های لازم در سامانه بانک مرکزی پیش بینی نشده است گفت؛ برای جلوگیری از روش‌های غیرمعمول در رویه تجارت، در نهایت مقرر شد؛ با دریافت برنامه صنایع تولیدی این امکان برای رفع تعهدات ارزی فراهم شود.

در ادامه فرماندار سراب از احداث شهرک نساجی سیما بافت خبر دادو افزود با بهره برداری از فاز دوم کارخانه سیما بافت اذربایجان تا یک ماه اینده و تکمیل زنجیره فرایند تولید تلاش می‌کنیم این واحد تولیدی به شهرک نساجی تبدیل شود.

علی جهانی افزود: هم اکنون ۲۵۰ نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند که با افتتاح فاز دوم برای هزار و ۵۰۰ نفر دیگر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.