محمد علی تیموری گفت: متاسفانه ۵ سال درگیر قیمت گذاری دستوری خودرو بودیم.
او گفت: برای صادرات ۹۰ هزار خودرو ساینا و کوییک و شاهین و ۳۰ هزار وانت نیسان آبی و وانت ۱۵۱ قرار داد منعقد کرده ایم که در خصوص عقد قرارداد صادرات خودروهای وانت از آنجا که این خودروها تجاری هستند و قیمت گذاری آنها دستوری نیست مشکلی نداریم.
مدیر عامل سایپا گفت: ما در زمینه صادرات ساینا و کوییک و به عبارتی خودروهای سواری به دلیل اینکه قیمت گذاری دستوری دارند چار مشکل هستیم.
او گفت:ما تنها کشوری در دنیا هستیم که قیمت داخلی مان پایینتر از قیمت صادراتی است.
تیموری گفت:قیمت کوییک در بازار داخلی به دلیل قیمت گذاری دستوری با ۶۰ میلیون زیان فروخته میشود و ۴۲۰۰ دلار درب کارخانه تحویل میشود که به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده و هزینه پلاک و شماره گذاری حدود ۱۴ درصد اضافه میشود و به دست مصرف کننده میرسد.
او گفت:کوییک را با قیمت ۶۵۰۰ دلار درب سایپا فروخته ایم، اما در بازار صادراتی ۱۳ هزار دلار میشود به این دلیل که مقداری هزینه حمل، ۲ هزار دلار بابت اسقاط، ۲۵ درصد نیز گمرک دریافت میکند و ۵ درصد تاجر سود میکند و ۱۰ درصد هم بیمهها و در مجموع قمیت آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ دلار میشود و لذا توافق بر سر قیمت پایه خیلی سخت است.
واقعا که طرف به شعور مردم توهین میکنه مردم خر فرض کرده هر مضخرفی میگه
خاک بر سر این مردم که نمیریزن ایران خودرو و سایپا رو آتیش بدن که خیال همه راحت بشه
خوب بزرگوار کسی از شما دعوت نکرده که بخوای برای داخل خودرو بسازی. جمع کن جور و پلاستو ببر خارج این ارابه های مرگتو برای خارجیها بساز و به قیمتی که راضیتون میکنه بفروش و منتشو سره این ملت نذار. دره مرزها رو باز کنن هیچ دک و دیوانه ای این محصولاته پرت و پلایی که شما تولید میکنید رو نمیخره.