رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد از کسب ۲ مدال طلا توسط قایقرانان این شهرستان در چهارمین دوره المپیاد استعداد‌های برتر کشور خبر داد.

کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: یک مربی و ٣ قایقران مهابادی به عنوان تیم منتخب آذربایجان غربی برای حضور در مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر به تهران اعزام شدند.

وی اضافه داد: این تیم شامل طاهر کبوتری: مربی، و مانی رحمانی، رامان حسن خالی و آروین ملاک قایقران بودند که در مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر کشور شرکت کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد ادامه داد: در این مسابقات رامان حسن خالی در ماده ۵۰۰ متر و مانی رحمانی در ماده ۲۰۰ متر با کسب ۲ مدال طلا در چهارمین دوره مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر کشور افتخارآفرینی کردند.

در این دوره از مسابقات ورزشکارانی در رده‌های سنی ١٢ تا ۱۶ سال در حال رقابت هستند که البته هر فدراسیون با صلاحدید خود، این رده سنی را با یکی دو سال اختلاف برگزار می‌کند. این مسابقات در ۵۱ رشته ورزشی برگزار می‌شود، از این تعداد ورزشکاران در ۲۹ رشته برای پسران و ۲۲ رشته برای دختران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

پنج استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس میزبان این مسابقات هستند. در این مسابقات علاوه بر ۳۱ استان شرکت کننده، مناطق آزاد کیش و اروند هم به صورت مستقل حضور دارند.

در این مسابقات ١٢ هزار ورزشکار دختر و پسر و ٢ هزار نفر تحت عنوان مربی و کادر اجرایی حضور دارند.

چهارمین دوره مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر کشور از ۱۸ مرداد آغاز شده و تا ۲۷ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و طبق برنامه‌ریزی قرار بر این است که در روز ۲۸ شهریور ماه با حضور مسئولان کشوری اختتامیه این مسابقات برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.