مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اعتبارات امسال این بخش در استان در مقایسه با پارسال ۱.۲ برابر و نسبت به پنج سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته و به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی برای ۱۱ پروژه اعتبار تعریف شد، گفت: برای این پروژه‌ها ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که در سه سال محقق می‌شود و از این میزان در سال نخست ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی ۲۶ مصوبه زیست محیطی در حوزه محیط زیست مصوب شد که این مصوبات با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۰۰ درصد محقق شده است.

شهند با اشاره به غرامت پرداخت شده به کشاورزان و دامداران در اثر حمله حیوانات وحشی به مزارع یا دامداری‌ها گفت: به استناد ماده ۹ قانون شکار و صید محیط زیست همانگونه که موظف به صیانت از حیات وحش است، باید برای این افراد هم جبران خسارت کند.

وی گفت: شکایات متعددی از سوی کشاورزان در این زمینه و در اثر حمله گراز انجام شده بود که برای آنان تشکیل پرونده انجام شده است.

به گفته وی از سال ۱۳۹۴ برخی پرونده‌هایی بودند که خسارت آنان پرداخت نشده بود در حالی که رای دیوان عدالت اداری را داشتند و با تامین اعتبار این پرونده‌ها مختومه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.