دانشجویان ۶۰ کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران تحصیل می‌کنند

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت آماده همکاری در زمینه ایجاد شعبه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با دیگر کشور‌ها هستیم.

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزش وزارت بهداشت در نشست سفرای کشور‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۶۰ کشور جهان دانشجوی علوم پزشکی در کشور داریم که ۶۰ درصدشان دخترند.

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق به نام سپطین تشکیل شده است و به زودی در کشور غنا نیز شعبه دانشگاه علوم پزشکی خواهیم داشت و آماده همکاری با دیگر کشور‌ها در زمینه ایجاد شعبه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در آن کشور‌ها هستیم.

باقری فرد گفت: اعتبارسنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه به جمهوری اسلامی ایران سپرده شده است و مدارک فارغ التحصیلان ما درهمه‌ کشور‌ها معتبر است.

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: همکاری برای مهارت آموزی به پرستاران و ماما‌های کشور افغانستان آغاز شده است و آماده همکاری در زمینه مهارت آموزی در کنار آموزش‌های دانشگاهی با دیگر کشور‌ها هستیم.

ابوالفضل باقری فرد گفت: ۸۰۷ مرکز پژوهشی در حوزه سلامت و ۶۹ دانشگاه علوم پزشکی با بیش از ۲۱ هزار عضو هیئت علمی و همچنین ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و ۶۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم.

پیش از هین نیز معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان افغانستانی و بسیاری از نخبگان این کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های ایران تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.