مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی پرچمدار خدمت به زائران اربعین است.

محمدحسین استادآقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی  گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با دستور تولیت معزز آستان قدس رضوی، ستاد ویژه اربعین در این آستان تشکیل و مقرر شد کانون‌های خادمیاری رضوی برای مشارکت در برپایی حماسه حسینی پای کار بیایند که این وظیفه در حال انجام است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی با بیش از ۹۰ موکب ویژه اربعین و کانون‌های خادمیاری رضوی پرچمدار خدمت به زائران اربعین است.

استادآقا درباره جزئیات این خدمت گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد ویژه اربعین آستان قدس، خدمات بنیاد کرامت رضوی در این ایام در دو حوزه پیش‌بینی شده که بخش اول با مسئولیت صد در صدی آستان قدس در مواکب داخل کشور و بخش دوم با رویکرد حمایت از مواکب مردمی برپا شده در کشور عراق خواهد بود.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: در بخش اول، ۳۵ موکب در ۹ نقطه مرزی کشور شامل مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، خسروی، میرجاوه، ریمدان، دوغارون و باشماق با مسئولیت کانون‌های خادمیاری استان‌ها برپا شده و خدمات مورد نیاز زائران اربعین را ارائه می‌کنند.

استاد آقا گفت: علاوه بر خدمت به ایرانیان عازم عراق، زائران کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان و آذربایجان که از مرز زمینی ایران راهی کربلای معلی هستند نیز به عنوان گروه هدف خدمت‌رسانی تعیین شده‌اند تا با نقش‌آفرینی کانون‌های خادمیاری، شرایط تشرف آنها تسهیل شود.

وی افزود: مدیریت این موکب‌ها با شبکه خادمیاری است و آستان قدس رضوی نیز در تأمین مایحتاج در این خدمت‌رسانی مشارکت می‌کند.

گذرگاه های مرزی میرجاوه و ریمدان استان سیستان و بلوچستان، به عنوان نقاط مرزی مشترک بین ایران و پاکستان، دو نقطه‌ای است که موکب‌های آستان قدس رضوی در آن برپا شده و آماده میزبانی از زائران پاکستانی عبوری از ایران خواهد بود.

همچنین نقطه مرزی دوغارون در خراسان رضوی به عنوان گذرگاه مرزی مشترک ایران و افغانستان، دیگر نقطه‌ای است که آستان قدس رضوی موکب خود را در آن برپا است تا خیل افغانستانی‌هایی که قصد حرکت به سمت عراق و شرکت در حماسه اربعین را دارند، پذیرایی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار