با اجرای طرح امنیت محله محور، ۱۸ درصد از آمار سرقت در گیلان کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی گیلان در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های طرح امنیت محله محور در رشت گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور در ۲ هزار و ۴۵۶ محله گیلان، بیش از ۲ هزار و ۴۲۵ فقره انواع سرقت کشف شد که در این ارتباط، ۳ هزار و ۳۷۰ سارق و ۸۴ مالخرِ اموالِ مسروقه شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار عزیزاله ملکی، با اشاره به اجرای ۷ هزار و ۱۴۳ مرحله انواع طرح‌های پیشگیرانه و اجرای ۸۹۱ طرح پیشگیری از سرقت، افزود: در ۵ ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۲۶ طرح پاکسازی در مناطق آلوده و جرم خیز، ۳۹۱ طرح سرکشی از بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، و نیز ۳۷۹ طرح شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش در سطح استان اجرا شد.

وی گفت: در این مدت، ۵۰ دستگاه خودرو و ۸۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در گیلان کشف، ۳ هزار و ۸۸۲ خودرو و هزار و ۶۰۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و به پارکینگ‌های این استان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی گیلان به کشف بیش از ۶۰۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مدت اجرای طرح امنیت محله‌محور در گیلان نیز اشاره کرد، و افزود: در ۵ ماهه نخست امسال، هزار و ۵۷۶ خرده فروش، ۳ هزار و ۴۱۳ معتاد متجاهر، و ۲ هزار و ۸۲۸ نفر که حکم جلب آن‌ها صادر شده بود، توسط پلیس استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ملکی تصریح کرد: در اجرای طرح امنیت محله محور، از ظرفیت هزار و ۱۹۶ پلیس یار، ۱۱ شرکت حفاظتی-مراقبتی، و هزار و ۲۸۲ پایگاه بسیج محلات استفاده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.