مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت:پس از سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان مابه تفاوت گندم ۱۵ هزار تومانی به گندمکاران استان پرداخت شد.

علی بخش شجاعی گفت: تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در صدد آن است که با حمایت از کشارزان و دامداران در روستا‌ها زمینه مهاجرت معکوس مردم را فراهم سازد و تولید رونق یابد و اشتغال ایجاد شود.
 
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از ۹۸ درصد مطالبات گندم به کشاورزان استان پرداخت شده که پس از سفر دور دوم رئیس جمهور پرداخت این مطالبات افزایش داشته است.
 
وی ادامه داد: تا قبل از سفر قیمت مصوب گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی به کشاورزان پرداخت شده بود، اما پس از سفر مابه تفاوت گندم ۱۵ هزار تومانی به آن‌ها پرداخت شد.
 
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال استان افزایش تولید در گندم را شاهد بود و برای نخستین بار برای برداشت این محصول ۱۳۶ دستگاه از خارج استان تامین شد.
 
شجاعی اضافه کرد: در خصوص اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای از ابتدای این دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار حدود ۳۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تکمیل انبار‌ها و سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی اختصاص داده شد که کمک موثری در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را به همراه داشته است.
 
وی ادامه داد: سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳٠٠ هزار تن از این مقدار قابلیت نگهداری سردخانه‌ای دارد.
 
مدیرکل تعاون روستایی استان با بیان اینکه هم اینک هزار و ۸۰۰ بهره بردار در زمینه تولید سیب درختی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند افزود: سالانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.
 
علی بخش شجاعی افزود: این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالانه ۹۷۲ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.