ثبت ۱۰ ماموریت اورژانس جهت ارائه خدمات به زوار در مرز باشماق

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۴۷ مراجعه حضوری و ۱۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ جهت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به زوار اربعین خبر داد.

حسین جعفری سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:طی ده روز گذشته ، ۴۷ مورد مراجعه حضوری و ۱۰ مورد ماموریت اورژانس ۱۱۵ جهت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به زوار اربعین حسینی در مسیر‌های تردد آنان به مرز بین المللی باشماق به ثبت رسیده است که از این تعداد ماموریت ۵ مورد ناشی از حوادث ترافیکی بوده که مصدومین جهت مداوا به یمارستان کوثر سنندج انتقال یافته اند.

او با بیان اینکه خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی از ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است، با تاکید بر اینکه تامین سلامت زوار در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،افزود:  این دانشگاه با برنامه ریزی‌های لازم از طریق برگزاری کمیته‌های متعدد در راستای حفظ سلامت زائران و ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی، اقدامات کافی را انجام داده است.

جعفری در ادامه گفت: تا پایان بازگشت زوار ، ۷۰۰ نفر از پرسنل فوریت‌های پزشکی دانشگاه در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در سطح استان جهت ارائه خدمات به زائران در آماده باش کامل به سر می‌برند و در همین راستا ۷ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه موتورلانس اورژانس ۱۱۵ در پایانه مرزی باشماق و مسیر‌های مواصلاتی شهرستان مریوان در کنار بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی استقرار یافته اند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: یک فروند بالگرد اورژانس در مرکز استان، ۲ دستگاه آمبولانس به عنوان پشتیبان در محور پایانه و یک خودرو فرماندهی ۱۱۵ جهت پایش مداوم پایگاه‌های شهرستان مریوان، در مسیر‌های ورود و خروج زائرین حسینی آماده خدمات رسانی هستند.

او با اشاره به اینکه، علاوه بر این موارد مذکور، دو پایگاه فوریت‌های پزشکی در محور‌های سنندج و سقز به مریوان و یک پایگاه در مسیر مواصلاتی مریوان به مرز باشماق به ظرفیت‌های قبلی شهرستان افزوده شده است، خاطر نشان ساخت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این ایام با تمام توان در خدمت زائران عزیز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.