رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سایت‌های ۱۰ گانه پرورش ماهی در استان ظرفیت تولید ماهی و آبزیان را از پنج هزار و ۱۰۰ تن در سال به ۱۵ هزار تن می‌ساند که سه برابر ظرفیت کنونی است.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از این سایت‌ها ۹ مورد در حاشیه رودخانه شاهرود الموت و یک سایت در خوزنان شهرستان بویین زهرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون سه سایت در شاهرود و یک سایت در خوزنان در مرحله جذب سرمایه گذار است که انتظار می رود با راه اندازی آن‌ها بتوانیم گامی بلند در راستای افزایش تولیدات شیلات و آبزی پروری برداریم.

عطایی به مجموع تولیدات حوزه شیلات و آبزی پروری استان قزوین اشاره کرد و گفت: هم اکنون سه هزار و ۸۶۵ تن ماهی سردابی، ۷۱۳ تن ماهی گرمابی، ۴۹۸ تن ماهی گرمابی در منابع آبی و ۲۷ تن ماهی خاویاری تولید می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مجموع مزارع آبزی پروری استان قزوین ۳۱۳ مزرعه است، گفت: بر اساس آمارهای استخراج شده از سامانه ملی اشتغال نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه شیلات و آبزی پروری استان مشغول به کار هستند.

عطایی خاطرنشان کرد: برنامه ابلاغی سال جاری تولید پنج هزار و ۳۴۵ تن است که پس از برش استانی و تفکیک شهرستانی به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خوشبختانه استان قزوین در حوزه تولیدات ماهیان زینتی جز سه استان برتر کشور بوده و به تازگی نیز پایانه صادراتی آن نیز در راه اندازی شده است که می تواند ارزآوری خوبی را برای استان به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار