برگزاری ششمین کنگره ملی تاریخ دانان ایران در قزوین

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت:معرفی تمدن و هویت یکی از رهاورد‌ها و دستاورد‌های مهم شناخت و بررسی تاریخ است.

آل بویه در ششمین کنگره ملی تاریخ دانان ایران که صبح امروز در دنشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه ایران اسلامی اینروز‌ها با هجمه‌ای از حملات و توطئه‌های دشمنان مواجه است گفت: شناخت تاریخ و معرفی آثار به جا مانده از تاریخ تمدن ارزشمند این کشور می‌تواند در خنثی سازی این توطئه‌ها نقش ایفا کند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در این کنگره با بیان اینکه تاریخ عرصه عبرت آموزی است، گفت:تاریخ مسیر اصلی حرکت به سمت تمدن مناسب را به ما نشان می‌دهد.

قاسم زاده تمدن ایران را تمدنی باشکوه با شاخصه‌های مختلف در عرصه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی برشمرد و افزود: تاریخ ایران همواره شاهد انسان‌های ارزشمندی در خود بوده است.

حاتمی دبیر علمی ششمین کنگره ملی تاریخ دانان ایران از ارائه ۱۱۰ مقاله به این رویداد سخن گفت و از انتخاب ۳۲ مقاله برتر در این رویداد خبر داد.

ملایی رئیس هیئت مدیره انجمن ایرانی تاریخ نیز در این همایش در خصوص تاریخ صنعت ایران گفت: با تاریخ نگاری به کمک خود صنعتگران می‌توان با ناگفته‌ها و اسرار پر رمز و راز صنعت کشور را تشریح کرد و زمینه درک عمیق از فعالیت‌ها و اقدامات عرصه‌های مختلف صنعتی در کشور را به نمایش گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار