رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی: یکی از محور‌های که به تامین امنیت غذایی کمک می‌کند ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولید است.

 محمد محمد زاده در مراسم بهره برداری مرغداری گوشتی در شهرستان فاروج گفت:یکی از کالا‌های اساسی در استان ما تامین گوشت مرغ است و باید با توجه به رشد سرانه جمعیت، رشد تولید را نیز داشته باشیم و همه زیرساخت‌های تولید گوشت مرغ را ایجاد کرده‌ایم.
او گفت : امسال حدود ۴۰۰ هزار قطعه مجوز مرغ مادر صادر شده و تا الان ۸۰ هزار قطعه آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال احداث است و تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
محمد زاده گفت: ۳ کشتارگاه طیور در استان وجود دارد و توانستیم ظرفیت کشتار را در این کشتارگاه‌ها به ۷۰ تُن افزایش دهیم که این کمک بزرگی برای مرغدار است تا کار خود را به راحتی انجام دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص واحد‌های پرورش مرغ گوشتی نیز گفت: اکنون ظرفیت تولید مرغ گوشتی ۳ میلیون و ۳۰۰ قطعه است و با اقداماتی که انجام شده امیدواریم تا پایان سال به ۴ میلیون قطعه برسد.
او گفت:با افزایش سرانه، مصرف نیز افزایش می‌یابد لذاباید بتوانیم واحد‌ها را افزایش دهیم و زنجیر‌هایی که نیاز است برای تولید گوشت مرغ تکمیل شود.
۱۱۸ واحد مرغداری در خراسان شمالی وجود دارد که در آن ۳ میلیون و سیصد هزار قطعه مرغ پرورش داده می‌شود و تا شهریورماه حدود ۱۰۰ هزار قطعه مرغ اتکا جوجه ریزی ان انجام خواهد شد و ۳۰۰ هزار قطعه دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
محمدزاده همچنین در مراسم افتتاح مرغداری در فاروج افزود در شهرستان فاروج ۶ واحده مرغ گوشتی فعال با ظرفیت ۱۳۵هزار و۵۰۰ وجود دارد.
دیروزدر آخرین روز از هفته دولت مرغداری گوشتی فاروج با ظرفیت ۷۹۲۴۰ قطعه در سه سالن‏ سالن نخست و جوجه ریزی به میزان ۲۴۵۰۰ قطعه با ظرفیت تولید گوشت مرغ سالانه: ۶۱۶ تن وسرمایه گذاری انجام شده ۱۸ میلیارد تومان با اشتغال برای شش نفر به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.