ورود هزار و ۵۰۰ زائر افغان مشتاق زیارت اربعین به خراسان رضوی

هزار و ۵۰۰ زائر افغان متقاضی سفر زیارتی اربعین در یک هفته گذشته  وارد گذرگاه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی شده‌اند.

حسین شرافتی راد، مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت:اتباع افغانستانی با روادید کاروانی و ویژه زیارتورود هزار و ۵۰۰ زائر افغان مشتاق زیارت اربعین وارد خراسان رضوی اربعین از روز سه شنبه وارد دوغارون شده اند.

او  افزود: هم اکنون این زائران در موکب سردار شهید سلیمانی در مرز دوغارون اسکان یافته و دستگاه‌های متولی به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی در مسیر استان تا مرز‌های غربی گفت:مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان ملی مهاجرت و مسوولان حکومت سرپرست افغانستان از امروز حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس و ون از کشور افغانستان وارد دوغارون شده و پس از اخذ مجوز‌های قانونی و گمرکی کار اعزام زائران افغانستانی به مرز چذابه خوزستان را آغاز می‌کنند.

شرافتی راد بیان کرد: با توجه به مطالبه زائران افغانستانی برای سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع)، از زائران و کاروان‌های ورودی به استان تقاضا داریم با توجه به کمبود وقت تا روز اربعین با خادمات خود در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی هماهنگ باشند و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته ابتدا به عتبات عالیات مشرف شوند.

او همچنین به سوداگری برخی افراد برای انتقال زائران از دوغارون به مشهد و سپس مرز‌های غربی اشاره کرد و ادامه داد:برخی با اخذ هزینه‌های بالا مدعی انتقال زائران افغان به مرز‌های غربی هستند که لازم است اتباع افغانستانی با در نظر گرفتن روند قانونی انتقال اتباع به مرز چذابه از هرگونه سوء استفاده عناصر سوداگر برای جا به جایی آن‌ها خودداری کنند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶ هزار ویزای ویژه سفر اربعین به وسیله نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان برای زائران اربعین صادر شده و از روز شنبه با حضور انبوه این تعداد زائر در مرز دوغارون رو به رو خواهیم بود که با توجه به آغاز روند بازگشت زائران ایرانی از کربلا، ناوگان کافی برای انتقال زائران افغانستانی از مرز دوغارون تا مرز چذابه در خوزستان موجود خواهد بود.

پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و مرکز این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.