معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از انتقال پیکر یک بیمار مرگ مغزی ۲۲ ساله به تهران برای اهدای عضو خبر داد.

دکتر رامین نسیمی دوست گفت: زنده یاد عرفان حبیبی، اهل روستای شیخ احمد از توابع شهرستان اردبیل بود که بدنبال خونریزی مغزی و افت هوشیاری ناشی از تصادف، در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل می گوید: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش بیمار در بیمارستان و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی، امروز پیکر او جهت اهدای عضو به تهران منتقل شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

در این راستا بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده و بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ، تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو صادر شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زیرساخت اهدای عضو در این استان وجود ندارد و پیکرهای بیماران برای تشریح اعضا به تهران منتقل می شوند و جا دارد امکانات لازم برای این کار در خود استان فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.