پیکر یازدهمین ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران منتقل شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از انتقال پیکر یک بیمار مرگ مغزی ۲۲ ساله به تهران برای اهدای عضو خبر داد.

دکتر رامین نسیمی دوست گفت: زنده یاد عرفان حبیبی، اهل روستای شیخ احمد از توابع شهرستان اردبیل بود که بدنبال خونریزی مغزی و افت هوشیاری ناشی از تصادف، در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل می گوید: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش بیمار در بیمارستان و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی، امروز پیکر او جهت اهدای عضو به تهران منتقل شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

در این راستا بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده و بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ، تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو صادر شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زیرساخت اهدای عضو در این استان وجود ندارد و پیکرهای بیماران برای تشریح اعضا به تهران منتقل می شوند و جا دارد امکانات لازم برای این کار در خود استان فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.