فرمانده فراجا گفت : مدت زمان معطلی و انتظار زائران پس از تحویل گذرنامه تا مهر خروج چهار ثانیه است.

سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا در حاشیه بازدید از وضع تردد زائران در مرز شلمچه گفت: در مرز شلمچه ایستایی زائران در زمانی که گذرنامه خود را تحویل به افسر می‌دهند فقط چهار ثانیه ایستا و انتظار دارند و طرف عراقی هم فقط کنترل ما را می‌پذیرد.
 
او تاکید کرد مسال کشور عراق نهایت همکاری را در بحث تردد داشت و همه ارگان‌ها و دولت عراق از لحاظ آماده سازی زیر ساخت پای کار بودند و توافق‌های لازم با دولت عراق هم شد تا فقط در مرز مهران و از یک طرف ورود اطلاعات زائران انجام شود.
 
این مسئول گفت : از ابتدای صفر بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز‌های ایران به سمت عراق خارج شدند و بیش از ۷۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.
 
سردار رادان با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی تردد زوار در مرز‌ها از مردم تقاضا کرد چند روز مانده به اربعین که معمولا بیشتر حجم تردد برای رسیدن به کربلاست سفر خود را مدیریت کنند.
 
 از ابتدا درخواست ما از مردم این بود که برای سفر اربعین، گذر زیارتی انتخاب کنند، به این دلیل که امکان چاپ و تحویل برای ما به ساده و سریع‌تر انجام می‌شود.
 
گذرنامه‌های عادی به واسطه مشکلاتی که در تهیه و محدودیت چاپ داشت با مشکل روبرو بود و همکاران ما و اداره پست در حال تلاش هستند که آن را به حداقل برسانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.