وعده پرداخت مطالبات گندمکاران تا چند روز آینده

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت ۳۰ درصد باقی مانده مطالبات گندم کاران تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی در گردهمایی آغاز کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزار‌های مازندران ، گفت ۳۰ درصد باقی مانده مطالبات گندم کاران تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

او افزود:۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید گندم امسال در کشور داشتیم که بیشتر از نیاز مصرف کشور تولید داشتیم و نشان می‌دهد در آستانه خودکفایی این محصول هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مهمترین رسالت در بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی پایدار آن هم در دورانی است کمبود منابع آبی کشور را تهدید می‌کند،گفت: تنها راه ارتقا بهره وری در منابع پایه و افزایش تولید از نظر کمی و کیفی استفاده از ظرفیت دانش بنیان است.

خیام نکویی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این همایش جهش تولید در دیمزار‌ها بوده، ظرفیتی که تا به امروز از آن به خوبی استفاده نشده است.

او گفت: از ابتدای اجرای طرح، میزان تولید به افزایش سه برابری رسیده و در این سه سال حداقل ۹۵۰ کیلو تا یک تن گندم در هکتار آماری است که به دست آمده است.

رییس سازمان تحقیقات اموزش و ترویج جهاد کشاورزی افزود: در کشور ۴ میلیون هکتار دیمزار زیر کشت گندم است که با افزایش سبک‌های دانش بنیانی تولید حداقل ۴ تا ۵ میلیون تن تولید گندم محقق خواهد شد.

خیام نکویی گفت: امسال در کنار خرید تضمینی و جهش تولید، افزایش تولید گندم از مرز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گذشته تا نوید خوبی برای تولید پایدار در سال‌های آینده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار