انهدام باند سارقان سند نمره کار خودرو در البرز

جانشین فرمانده انتظامی استان از انهدام باند سارقان سند نمره کار با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت خودرو گران قیمت خبر داد و گفت: ارزش خودرو‌های سرقت شده توسط این باند حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، فعالیت یک باند حرفه ای سرقت خودرو در سطح شهر کرج محرز و بررسی تخصصی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در بررسی های خود متوجه شدند که سارقان بصورت گروهی، خودروهای مدل بالا که در منـاطق خلوت پارک شده و فاقد لوازم بـازدارنده هستند را شناسـایی و در ساعات مختف شبانه روز اقدام به سرقت از  آن ها می کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی ردپای یکی از سارقان حرفه ای خودرو را در این پرونده مشاهده و با تحت نظر قرار دادن وی متوجه شدند نامبـرده که به تازگی از زندان آزاد شده، با تشکیل بـاند اقـدام به سرقت خودرو کرده و پس از سند نمره کردن، آن ها را با قیمت هنگفت در مناطق مختلف کشور به فروش می رساند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که مخفیگاه سارقان در استان های تهران و البرز شناسایی و در چند عملیات های جداگانه 5 سارق دستگیر شدند، بیان کرد: این متهمان که از سارقان حرفه ای در سطح کشور هستند که در بازجویی های خود به 20 فقره سرقت خودرو و سند نمره کردن آن ها اعتراف کرده اند.

او با اشاره به شناسایی همه مالبختگان این پرونده، ادامه داد: با تلاش های بی وققه ماموران پلیس آگاهی، همه خودروهای سرقتی در چندین استان کشور شناسایی و به صاحبان آن ها تحویل داده شد.

سرهنگ نادربیگی در ادامه با اشاره به اینکه ارزش خودروهای سرقتی این پرونده حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود، گفت: پس از تکمیل تحقیقات پرونده، متهمان و مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

او در پایان از شهروندان درخواست کرد که با تجهیز خودروهای خود به دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان از به سرقت رفتن اموال شان پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.