بازدید معاون وزیر راه از عملیات آزادراه تبریز_ بازرگان

معاون وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرائی آزادراه تبریز _مرند_بازرگان تا حد فاصل شهر صوفیان بازدید به عمل آورد.

 خیراله خادمی گفت: طرح آزاد راه تبریز_مرند بازرگان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آزادراهی است.

او  افزود:بخش اول آزاد راه تبریز_مرند_بازرگان به طول ۲۴ کیلومتر حدفاصل تبریز تا صوفیان عملیات اجرایی به صورت جدی در دست اجراست تاکنون برای اجرای این آزادراه ۱۴۰۰ میلیارد تومان از منایع اعتباری بخش خصوصی و منابع اعتباری دولت هزینه شده است و برای تکمیل نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

او  ابراز کرد:در جهت توسعه شبکه جاده‌ای، آزاد راهی و ریلی کشور برنامه‌های خوبی در جهت تکمیل این شبکه‌ها و محور‌های اصلی کشور در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:در سطح کشور ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در دست عملیات اجرایی بوده و در بخش آزاد راهی ۱۰۵۰ کیلومتر آزاد راه با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰درصد در حال اجراست و همچنین ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نیز مسیر ریلی در دست اجرا داریم.

خادمی عنوان کرد:برنامه ریزی لازم برای سال ۱۴۰۲ با پیگیری شخص وزیر راه و تایید سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد که ان شاءالله بتوانیم بخش زیادی از پروژه‌های در دست اجرا را به بهره برداری برسانیم.

او  ادامه داد:در بخش آزادراهی برنامه مان این است که ۲۹۳ کیلومتر آزادراه را در قالب ۵ طرح تکمیل نماییم که طولانی‌ترین آزادراه کشور ان شاءالله در همین آخر شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد و در بخش ریلی نیز ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی جدید در برنامه سال جاری است.

او  خاطرنشان کرد:استان آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت‌های خاصی که در بخش حمل و نقل دارد در برنامه‌های وزارت راه قرار گرفته تا نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر آزادراه جدید و ۳۰۰ کیلومتر بزرگ راه در این استان احداث شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.