ناوگان حمل و نقل ویژه اربعین امسال با ۳ اقدام متحول شده است.

سلگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در کربلای معلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: در حوزه ناوگان حمل و نقل ویژه اربعین سال‌های گذشته مشکلات و نقاط ضعفی وجود داشت که امسال با ۳ راهکار تلاش شد این مشکلات حل و رضایت مردم تامین گردد.

او افزود: برای نخستین بار قطار ویژه اربعین از خطوط راه آهن شمال فعال شد و ۶۰۰ نفر دیروز با این قطار از ساری اعزام شدند.

سلگی گفت: برای اعزام زائرین از طریق حمل و نقل ناوگان عمومی و اتوبوسی نیز با یکی از شرکت‌های ترکیه‌ای قرارداد امضا و از ظرفیت آن‌ها برای اعزام زائران استفاده شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران افزود: پرواز ویژه اربعین از فرودگاه شهدای رامسر نیز امسال برای نخستین بار راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۲ هزار زائر مازندرانی متقاضی پرواز‌های هوایی به اربعین بودند، گفت: متناسب با این تعداد زائر رایزنی برای اختصاص هواپیما و بلیت انجام شد.

سلگی ادامه داد: بیش از ۹۰ هزار زائر مازندرانی در سامانه سما نام نویسی کردند و مازندران در اعزام زائرین رتبه چهارم کشور را دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران افزود:بازدیدی از موکب‌های مازندران در عراق انجام شد تا مطالبات و کسری آن‌ها تامین شود.

او گفت: بین موکب‌های مازندران همپوشانی ایجاد می‌شود تا بتوانند از ظرفیت‌های هم استفاده کند.

سلگی ادامه داد: ۳۵ موکب از مازندران در مسیر راهپیمایی اربعین، کربلای معلی، سامرا و نجف مستقر و شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به زائران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار