مایکل والتز گفت: خروج از افغانستان رقبا را جسور کرد و این پیام را به جهان رساند که واشنگتن در کنار متحدان خود نمی‌ایستد.

عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت خروج از افغانستان سبب جسور شدن رقبا آمریکا شده و این پیام را به جهان ارسال کرده که واشنگتن در کنار متحدانش نخواهد ایستاد.

مایکل والتز، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت باوجود گذشت دو سال، این کشور هنوز عواقب خروج شتاب‌زده از افغانستان را احساس می‌کند، تصمیمی که به رقبای آمریکا نشان داد واشنگتن در کنار متحدان خود نمی‌ایستد.

وی افزود با ترک کردن متحدان و همکاران آمریکا در افغانستان، چه چیزی باعث می ‎شود چین و روسیه فکر نکنند دولت بایدن این کار را با تایوان یا اوکراین نمی‌کند.

اما شورای امنیت ملی آمریکا این اظهارات را رد کرده و تأکید می‌کند: بایدن با این انتخاب روبرو بود که یا جنگ را تشدید کند و نیروهای آمریکایی را بیشتر در معرض خطر قرار دهد و یا در نهایت به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا که ۲ تریلیون دلار برای آن هزینه شده بود، پایان دهد.

پیش از این نیز ژنرال فرانک مکنزی، رئیس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اظهارداشت جنگ افغانستان شکستی برای چهار دولت آمریکا در دو دهه گذشته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار