ناسا تصویری از یک حفره‌ در ماه منتشر کرده که احتمالا در اثر سقوط فضاپیمای روسیه به جا مانده است.

فیلم و تصاویر منتشر شده توسط سازمان هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) نشان می‌دهد که فضاپیمای روسی لونا-۲۵ که به دلیل مشکل فنی نتوانست در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، هنگام سقوط در ماه گذشته، دهانه‌ای به عرض ده متر بر جای گذاشت. 

Luna-۲۵، اولین ماموریت فضایی روسیه به ماه در ۴۷ سال گذشته، در ۱۹ اوت در فرود ناکام ماند، از کنترل خارج شد و به ماه برخورد کرد. 

ماه نورد ناسا یک حفره جدید در سطح ماه تصویربرداری کرده و به این نتیجه رسیده است که به احتمال زیاد این حفره در محل سقوط Luna-۲۵ بوده است.

ناسا اعلام کرد: "قطر این حفره جدید حدود ده متر است. از آن جایی که این حفره جدید نزدیک به نقطه برخورد تخمینی فضاپیمای لونا-۲۵ است، تیم ناسا به این نتیجه رسیده است که به احتمال زیاد ناشی از آن ماموریت بوده و ناشی از یک علت طبیعی نیست. "

سوختنی////تصویری از حفره به جا مانده از سقوط فضای پیمای روسی در ماه

اگرچه بسیاری از مأموریت‌ها به ماه با موفقیت همراه نیستند، اما شکست این مأموریت نشان دهنده کاهش توانایی‌های فضایی روسیه از دوران شکوه آن در طول رقابت‌های جنگ سرد است.

سوختنی////تصویری از حفره به جا مانده از سقوط فضای پیمای روسی در ماه

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
وسط جنگ وقت این حرفاست ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
عجیبه زمانی که اینهمه توسعه نرم افزاری و سخت افزاری نبود سفر به ماه موفقیت آمیز بود! ولی الان بعد اینهمه امکانات سفری نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
خرمن
۰۹:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
اون سفر هالیوودی بوده وگرنه باید د از حدود ۶۰ سال منطقی نیست
آخرین اخبار