کشاورزان بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه اقدام کنند

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست تا بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه خود اقدام کنند.

سید صمد ضیائی گفت:کشاورزان حتما آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کود‌های پایه ازته، فسفاته و پتاسه اقدام کنند.

او افزود: از۱۵ شهریور ماه، سال زراعی ۱۴۰۳-،۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کشاورزان درحال آماده سازی بستر برای کشت محصولات پاییزه هستند.

ضیائی ادامه داد: کشاورزان برای اینکه تولید و به دنبال آن درآمدشان تحت تاثیر قرار نگیرد، حتما به توصیه‌های فنی و کارشناسی توجه دقیق داشته باشند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه در استان گلستان سالانه دوبار محصول کشت می‌شود خاک نیازمند مواد غذایی است تا بتواند محصول بعدی را به شکل مناسب به ثمر برساند.

 ضیائی ادامه داد: حد مطلوب عناصرغذایی شامل فسفر ۱۲ الی ۱۵پی پی ام، پتاس۲۵۰ الی۳۰۰پی پی ام، ازت کل ۰/۲الی۰/۱۳درصد است و پائین‌تر از این میزان حد بحرانی تلقی می‌شود.

او افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کود‌های پایه اقدام کنند.

ضیائی گفت: از کشاورزان درخواست داریم کود کشاورزی مورد نیاز خود را حتماً از کارگزاری‌های مجاز این شرکت تهیه کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.