وزیر اقتصاد نوشت: دولت تا پایان برنامه هفتم، روش محاسبه نرخ خوراک گاز صنایع را به فرمول بازگرداند.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی نوشت: همانطور که هفته قبل خبررسانی شد و با هدف تقویت تولید و ⁧ پیش‌بینی‌پذیری⁩ اقتصاد، دولت تا پایان برنامه هفتم، روش محاسبه نرخ خوراک گاز صنایع را به فرمول بازگرداند.

پیش از این خاندوزی گفته بود، در تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال دولت مکلف شده بود حدود ۲۷۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش داخلی گاز، سوخت و خوراک و امثالهم کسب درآمد کند، اما دستیابی به این رقم نیازمند قیمت‌هایی شبیه مصوبه‌ای بود که در انتهای خردادماه در هیات وزیران مصوب و ابلاغ شد.این مصوبه از دو جهت مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات قرار گرفت. اول از جهت مُهر محرمانه‌ای که به اشتباه بر روی این مصوبه درج شده بود و دوم از جهت زمان اجرا که به جای ابتدای فروردین از روز ابلاغ مصوبه یعنی پایان خرداد در نظر گرفته بود.

خاندوزی بیان کرده بود: هیات دولت نه تنها این دو ایراد هیات تطبیق را رفع کرد، بلکه با هدف این که در عمل نشان دهد هیات دولت مساله چشم انداز با ثبات و سودآوری صنایع را بیش از تامین بودجه خود در اولویت دارد، در مصوبه پیشین خود تجدید نظر کرد به این نحو که در مصوبه نهایی که به هیات تطبیق مصوبات مجلس ارسال خواهد شد نرخ خوراک بر اساس فرمولی که از سال ۹۴ تا یکسال قبل، تعیین می‌شد به همان فرمول و با محاسبه سقف قیمت گاز صادراتی ایران برگشت؛ و برای آنکه گام مهم‌تر پیش‌بینی پذیری آینده برداشته شود این مصوبه را تا پایان برنامه هفتم تمدید کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۱:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
مگر میشود مملکت را با آزمون وخطا وبیسوادی اداره کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
بااین فرمول گازصادراتی ونرخ دلارمحسوبی همچنان نرخ خوراک پتروشیمی فشارسنگین به قیمت تمام شده شرکت های پتروشیمی وضررسهامداران خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
چرا تصمیمی می گیرید که برای مردم عادی تبعات داشته باشه ، می دونید توی این تورم چقد ضرر توی بورس به امثال من زدید، اما حقوقی روز به روز گردن کلفت تر می شن و تا امروز هم دست از نوسان گیری برنداشته اند،
به خدا تنها منبع درآمدم همین بورس بود که تازه نصف سرمایه اولیه ام رو از خانوادم قرض کردم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
بافرمول جدیدحقوقی هاام متضرربورس خواهندشد
آخرین اخبار