افزایش ارتقا و احداث سایت‌های جدید در روستا‌های استان کرمان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از افزایش ارتقا و احداث سایت‌های جدید در روستا‌های این استان پهناور خبرداد.

حسین ساجدی مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان از افزایش ارتقا و سایت‌های جدید در این استان خبرداد وگفت:با حمایت وزارت ارتباطات و تلاش همکاران در استان شاهد کم شدن شکاف ارتباطی و برقراری عدالت درمناطق محروم هستیم که هدف از شبکه ملی اطلاعات داشتن شبکه با کیفیت تر، امن‌تر و ارزان‌تر است.

 او در همین راستا از راه اندازی یک سایت جدید ایرانسل در روستا‌های شهرستان سیرجان خبرداد وبیان کرد: با احداث این سایت به نسل دوم، سوم وچهارم در سه روستای چناران، ده بالا وصلوییه بخش بلورد با مجموع ۱۴۲ خانوار و ۴۷۱ نفر جمعیت با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت طرح توسعه (uso) به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

ساجدی میزان اعتبار برای ارتقا سایت همراه اول به اینترنت پرسرعت ۴G را ۳۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: روستای گجگین بخش مرکزی شهرستان کرمان با ۵۵ خانوار و۱۵۲ نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیارمتصل شده است.

او در ادامه از احداث سایت جدید ایرانسل در روستا‌های شهرستان بم خبرداد و بیان کرد: با احداث این سایت سه روستای دک، اغنچه و پرمنوییه در شهرستان بم با ۳۴۳ خانوار و ۱۰۴۵ نفر جمعیت با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در استان از تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی در استان عنوان کرد: با راه اندازی‌های اخیر شاخص دسترسی روستا‌های بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت در استان به ۸۰ درصد رسیده است.

برچسب ها: اینترنت ، پهنای باند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار