سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان گفت: مسئولیت بین‌المللی طالبان است که علیه افراد و نهادهای که پاکستان را تهدید می‌کنند، اقدام کنند.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان در یک کنفرانس خبری اظهار امیدواری کرد که طالبان به تعهداتی که در این زمینه داده‌اند، عمل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بار دیگر تأکید کرد که طالبان افغانستان مکلف اند تا در برابر تهدیدات دولت پاکستان از خاک افغانستان اقدام‌های جدی را روی دست گیرند.

ممتاز زهرا بلوچ گفت: «برای مقام‌های طالبان‌ مهم است که در برابر افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند، اقدام کنند.»

سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان افزود که این از مسئوليت های بین‌المللی طالبان است تا علیه «افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می کنند» عمل کنند و به تعهدات خود با جامعه بین‌المللی نیز پایبند باشند.

این درحالی است که جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه حکومت موقت پاکستان از بازداشت برخی عاملان حمله‌های تروریستی از سوی طالبان افغانستان خبر داده است؛ اما خانم بلوچ تصریح کرده است: «طالبان افغان این ادعا را رد کرده است.»

با تسلط طالبان بر افغانستان، حمله‌های هراس‌افگنی‌ در خاک پاکستان افزایش داشته است.

مقام‌های ملکی و نظامی پاکستان‌ بارها از طالبان به خاطر پناه دادن به طالبان پاکستانی انتقاد کرده و خواستار اخراج شان از خاک افغانستان شدند و طالبان در واکنش به این ادعا، پاکستان را متهم کرده که از حل معضل شورشیان ناتوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
پاکستان یادش رفته خودش اونا رو آورده؟!