مدیر جهاد کشاورزی هامون بیان کرد: بازرسان جهاد کشاورزی به‌صورت مستمر از نانوائی‌ها بازدید و موارد مختلف از جمله کیفیت نان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 صفایی مقدم گفت: بازرسان  در صورت مشاهدهٔ تخلف، به متصدی نانوائی تذکرات لازم داده می‌شود و چنانچه تخلف دوباره تکرار شود؛ برابر مقررات اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.
 
وی  افزود: در بازدیدهای انجام شده تنها یک مورد تخلف در شهر علی‌اکبر با محوریت عدم رعایت ساعت تنظیم پخت مشاهده شد که طبق قانون پس از تشکیل پرونده؛ جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از ساکنین شهر علی‌اکبر؛ ساعت ۳ بامداد با حضور درب نانوایی‌ها مدعی شده‌اند در صف نوبت‌دهی اول جهت دریافت نان هستند در حالیه؛ حضور مردم درب نانوایی‌ها در ساعت فوق ارتباطی به عملکرد نانوایی ندارد.
 
صفایی مقدم ادامه داد: شهر علی‌اکبر دارای ۴ واحد نانوائی فعال است که حدفاصل ساعت ۷ تا ۷:۳۰ صبح شروع به پخت نان می‌کنند.
 
مدیر جهاد کشاورزی هامون در خصوص گلایه‌مندی اهالی روستای سکوهه در خصوص فروش آزاد نان و عرضهٔ تعداد زیاد آن به برخی افراد اظهار کرد: کلیهٔ نانوائی‌ها مجهز به دستگاه کارت‌خوان هستند که نشان می‌دهد چه تعداد قرص نان در روز به‌ازای هر کارت فروش رفته است و با این کار چنانچه به‌صورت غیرمتعارف از یک کارت استفاده شده باشد، تخلف نانوایی ثبت و به‌صورت الکترونیکی از سهمیه آرد واحد نانوائی کسر می‌شود.
 
صفایی مقدم در خصوص پرداخت حق نکشت به کشاورزان و خسارات گلخانه‌ها نیز گفت: فرم‌هایی به اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران داده شده که میزان خسارات محصولات روستاییان در آنها قید گردیده و حدود ۸۰ درصد این پرونده‌ها تکمیل شده است.
 
وی ادامه داد: چون تأمین حقابه برعهدهٔ وزارت نیرو است؛ لذا خسارات نیز باید از جانب وزارت نیرو به کشاورزان پرداخت شود‌. متأسفانه علی‌رغم گذشت چند ماه از حق نکشت، هنوز خبری از پرداخت خسارت نشده است.
 
کارشناسان حوزه صنف نانوایی می‌گویند: بهبود وضعیت تولید نان تنها در فضای رقابتی امکان‌پذیر است. زمانی که فضا رقابتی را برای تولید نان ایجاد کنیم، کیفیت و کمیت آن بالاتر خواهد رفت و ایجاد رقابت درزمینهٔ نان تنها با خروج فرد متخلف از چرخه تولید رقم خواهد خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار