مدیرکل صداوسیمای گیلان گفت: خبر رسانی سریع و درست از اصول مهم در پدافند غیر عامل است.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان امروز در نشست اعضای کارگروه پدافند غیرعامل استان در صداوسیمای گیلان گفت: رسانه‌ها بویژه صداو سیما بازوی اصلی مسوولان در هر بحرانی هستند که می‌تواند با اطلاع رسانی دقیق، درست و به موقع از تنش‌های احتمالی جلوگیری کرده و با شفاف سازی اذهان عمومی مقابل اخبار نادرست و مسموم بایستند.

تقی ربانی افزود: اقناع جامعه در زمان بحران وظیفه مهم مسولان و کارشناسان مربوطه است و باید از ظرفیت صداوسیما در زمان بحران بیشتر استفاده شود. 

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان هم در این نشست از تاسیس نخستین دانشکده پدافند غیر عامل در دانشگاه گیلان خبرداد و گفت: در این دانشکده در سه رشته، مباحث مربوط به آموزش‌های مقابله با بحران را تدریس خواهد شد.

محمدعلی ویشگاهی در ادامه با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های حادثه خیز است و مدیران استان باید همواره خود را برای حوداث احتمالی آماده کنند گفت با آموزش‌های درست می‌توان تا حد بسیار زیادی تلفات و آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه همچون زلزله را کم کرد.

روش‌های برخورد با پشه آئدس، آمادگی‌های پزشکی برای بحران‌های احتمالی، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه برای اقناع مردم در زمان بحران، اطلاع رسانی درست و به موقع در زمان بحران و لزوم در دسترس بودن مدیران در این مواقع از جمله مسائلی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.