بهره مندی بیش از ۲۵ هزار زائر اربعین حسینی از خدمات هلال‌احمر استان قم در عراق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: بیش از ۲۵ هزار زائر اربعین حسینی از خدمات امداد و درمان هلال‌احمر قم در کشور عراق بهره‌مند شدند.

محمد رضا بهرامی با اشاره به نهمین سال متوالی فعالیت جمعیت هلال احمر در ایام ماه صفر و اربعین حسینی گفت: با هماهنگی و پیش بینی هیئت پزشکی هلال احمر، نیرو‌های داوطلب امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر استان قم همچون سال‌های گذشته، ارائه خدمات امدادی درمانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را در حدود بیست روز در کشور عراق و استان قم بر عهده دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۳ زائر اباعبدالله الحسین (ع) از خدمات درمانی هلال احمر قم استفاده کرده اند افزود: این خدمات شامل ویزیت، پانسمان، تزریقات، نوار قلب، دارو، خدمات سرپایی و اعزام به مراکز درمانی در درمانگاه‌های دو موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در عمود ۱۰۸۰ و موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا می‌شود.

بهرامی گفت: ٥٦ نفر در دارالشفای موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی نجف به کربلا و ٥٦ نفر در موکب اهالی قم المقدسه در کربلای معلی با ۵ نوع خودرو و همچنین ٤۸ نفر در مسجد مقدس جمکران و امامزاده شاه سید جمال الدین استان قم، در دو بخش خواهران و برادران میزبان زائران هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اعزام ۱۴ زائر با علائم بیماری‌های قلبی و گرمازدگی به بیمارستان‌های عراق پس از طی مراحل درمانی در این مجموعه افزود: پز‌شک‌های عمومی و متخصص، پرستار، تکنسین دارویی و فوریت‌های پزشکی، مترجم، پذیرش، انتظامات و جمعی از امدادگران و نجاتگران فعالیت خود را تا دو روز پس از اربعین در کشور عراق ارائه خواهند کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار