بنابر آمار ارائه شده توسط پلیس راهور، تا آبان ۱۴۰۰ تعداد ۲.۶۴۵.۳۸۵ دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران پلاک گذاری شده اند. البته به این آمار باید آمار موتورسیکلتهای فاقد پلاک را که اطلاعات آنها در پایگاه اطلاعات پلیس راهور ثبت نشده اند را نیز اضافه کرد.
۹۰ درصد موتورسیکلتهای موجود در شهر دارای سیستم سوخت رسانی کاربراتوری هستند؛ که از این میان، ۷۶ درصد از کل موتورسیکلتها فرسوده محسوب میشوند. این اعداد وقتی برایمان دارای اهمیت بیشتری خواهد بود که بدانیم موتورسیکلت کاربراتوری فرسوده معادل ۱۰ موتورسیکلت انژکتوری نو آلاینده منتشر میکند.
طبق گزارشهای موجود در شهرداری تهران، سهم موتورسیکلتها از حمل و نقل روزانه شهری در تهران در ساعات اوج ترافیک برابر ۱۳ درصد و در ساعات غیر اوج برابر ۶ درصد است.
با وجوداین حجم از آلایندگی، طبق آمار منتشر شده در سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵۰ موتورسیکلت از کل موتورسیکلتهای شهر تهران برای اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند.
در حالیکه براساس آمار سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ شهر تهران، ۲۱.۳ درصد از انتشار آلایندههای گازی و ۱۰.۱ درصد از انتشار ذرات معلق ناشی از تردد موتورسیکلت هاست.
با جایگزینی هر یک دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری با موتورسیکلت برقی به میزان ۷.۱ کیلوگرم انتشار ذرت معلق و روی هم رفته ۲۶۷ کیلوگرم انتشار آلایندههای گازی بطور سالانه به هوای شهر تهران کاهش خواهد یافت.
شهرداری بخاطر درآمد خود به مردم ساکن این منطقه ظلم می کند .
البته بعید می دونم با کسی مثل زاکانی این کار انجام شود.
کار خوب ، خوبه
ماشین های برقی رو هم فراوان وارد کنید و از سایپا و ایران خودرو و مافیای خودروسازها نترسید
سلامت مردم براتون در اولویت باشه
توی این ۴۴ سال ، ایران خودرو و سایپا جز بدبختی و البته پول سیاه و بی برکت ، هیچ آورده ای برای نظام نداشته .