افزوده شدن ۷ ایستگاه نسل جدید به دستگاه‌های شتاب نگار زلزله

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷ ایستگاه نسل جدید به دستگاه‌های شتاب نگار زلزله اردبیل افزوده شد.

محبوب حیدری اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه شتاب نگاری استان ۷ دستگاه شتاب نگار برخط نسل جدید زلزله در شهر‌های استان اردبیل نصب و راه اندازی شد.

او افزود: این ایستگاه‌ها شامل شهر‌های سرعین، لاهرود، آبی بیگلو، موران، قصابه، محل استانداری اردبیل و ستاد علوم پزشکی اردبیل با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نصب و راه اندازی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: با نصب ۷ دستگاه جدید، تعداد دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در استان اردبیل به ۴۳ دستگاه رسید و برای تهیه و خرید هر دستگاه جدید مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

کارشناس ارشد شبکه ملی شتاب نگاری زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نیز درباره مزیت اجرای دستگاه‌های شتاب نگار زلزله گفت: این دستگاه‌ها در مرحله اول بحث مطالعاتی بوده، زمانی که امواج به دستگاه شتاب نگار می‌رسد اقدام به ثبت شتاب کرده و گسل‌ها را نیز شناسایی و سنجش می‌شود و در بحث بحران نیز این دستگاه نسبت به پایش و امدادرسانی به رخداد واقع شده با حضور دستگاه‌های خدمات رسان پاسخ سریع داده می‌شود.

محمد هادی احمدی افزود: دستگاه‌های جدید دارای امکانات و حساسیت بیشتری نسبت به دستگاه‌های نسل قبل بوده و قابلیت نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفته‌ای دارند که می‌توانند در تشخیص میزان خسارت و هم چنین مدیریت بحران پس از وقوع زلزله کمک کنند.

او اظهار کرد: دو نوع دستگاه نسل ۲ و ۴ در قسمت جنوب و مرکز استان اردبیل نصب و فعال شده است و در قسمت‌های شرقی و غربی هنوز موفق به اجرا و نصب دستگاه‌های شتاب نگار زلزله نشده ایم و برای ما خیلی اهمیت پذیر هست که حتما در این مکان‌ها نیز بخاطر خطر پذیری و پهنه بندی استان، توسعه نصب شتاب نگار‌ها و افزایش این دستگاه‌ها را برای سطح استان در برنامه قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.