رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر گفت: این استان با تجهیزات و امکانات موجود اکنون به قطب صنعت آزمایشگاه‌های استاندارد کشور تبدیل شده است.

سید حسین رضوی روز دوشنبه در نشست با رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و همچنین شماری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بوشهر اظهار کرد: آزمایشگاه‌های همکار بوشهر تاکنون زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر نیروی متخصص که عمده آن‌ها از فارغ التحصیلان و کارشناسان دانشگاه‌های استان هستند را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: با رفع موانع موجود و توسعه بیشتر این آزمایشگاه‌ها و همچنین اهتمام ارگان‌های استان از قبیل معاونت غذا و دارو، دامپزشکی و صنایع پتروشیمی استان شمار اشتغال آزمایشگاه‌های همکار استان به یکهزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

رضوی افزود: هم‌اکنون شمار زیادی از فعالان اقتصادی در سطح کشور و تولید کنندگان به دلیل سرعت بخشی در فرایند و دقت عمل موجود از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار استان بوشهر بهره می‌برند.

وی افزود: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد بوشهر با به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی زمینه انجام آزمون بیش از ٩٠ درصد از استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد را در استان فراهم کرده است.

رضوی گفت: تشکیل هیاتی متشکل از کارشناسان خبره آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و نمایندگان بنیاد ملی نخبگان فرصتی است تا علاوه بر برطرف کردن مشکلات برای استفاده از ظرفیت یکدیگر تلاش کنند.

سیده آزاده میروکیلی رئیس بنیادملی نخبگان استان بوشهر نیز گفت: آزمایشگاه‌های همکار با دارا بودن امکانات، دستگاه‌ها و تجهیزات به روز آزمایشگاهی باید در سطح استان بیشتر شناخته شوند و از ظرفیت این آزمایشگاه‎‌ها استفاده مطلوب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.