برنامه های دولت برای نوسازی واحد‌های مسکونی بافت فرسوده کهگیلویه و بویراحمد

معاون مسکن و بازآفرینی شهری مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون هزار و ۸۷۶ پروانه نوسازی واحد‌های مسکونی بافت فرسوده در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

 عبدالصاحب عزیزی گفت: از مجموع هزار و ۸۷۶ پروانه نوسازی واحد‌های مسکونی بافت فرسوده ۹۰۰ خانه پایان کار گرفته اند، ۵۰۰ واحد با پیشرفت کاری بیش از ۹۰ درصد و مابقی هم در مراحل اولیه ساخت هستند.
 
معاون مسکن و بازآفرینی شهری مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  افزود: ۲۳۷ واحد مسکونی نوسازی شده در شهر‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت بهره برداری شده است.
 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده موجب بالا رفتن کیفیت زندگی شهروندان در شهر‌های مختلف استان می‌شود دولت مصمم است تا با اجرای طرح‌های مختلف زمینه تحقق این مهم را فراهم کند.
 
معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: احیای بافت‌های فرسوده در شهر‌های استان به ویژه یاسوج، دوگنبدان و یاسوج با پرداخت تسهیلات بانکی با جدیت در دستور کار است.
 
 عزیزی اضافه کرد: برای بازسازی هر یک از واحد‌های مسکونی بافت فرسوده مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد پنج میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود.
 
معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تخفیف پروانه و طراحی ساختمان و همچنین مجوز افزایش یک طبقه از دیگر حمایت‌های دولت برای حمایت از نوسازی واحد‌های مسکونی بافت‌های فرسوده در استان است.
 
معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هزار و ۵۶ هکتار بافت فرسوده و هزار و ۱۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در شهر‌های مختلف استان تعیین حریم شده است.
 
براساس آمار رسمی یک سوم از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سکونتگاه‌های غیررسمی (حاشیه نشینی) و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که افزون بر نازیبایی چهره شهر‌ها و روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد امکان تهدید جان ساکنان در هنگام بروز زلزله و سختی زندگی به دلیل نبودن امکانات رفاهی، شده به علت همین پیامد‌ها دولت برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای برای نوسازی واحد‌های مسکونی بافت فرسوده استان در نظر دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.