سازمان ملی مهاجرت برای ثبت نام دانش آموزان اتباع افغانستانی دارای مدارک معتبر قانونی اطلاعیه ای صادر کرد.

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد خانوار‌های اتباع افغانستانی جهت ثبت نام دانش آموزان با به همراه داشتن اصل مدارک از تاریخ ۱۳/۰۶/۱۴۰۲  به یکی از مراکز ورامین و فشافویه مراجعه نمایید.

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد فرزندان متولد از ازدواج، زن تبعه ایران با اتباع با در دست داشتن اصل کارت ملی مادر، اصل عقدنامه، اصل مدرک اقامتی پدر و اصل گواهی ولادت فرزند می‌توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

این نهاد همچنین اعلام کرد فرزندان اتباع دارنده گذرنامه خانواری با اضافه شدن عکس فرزند در گذرنامه از سوی سفارت و ارائه اصل گذرنامه می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

فرزندان اتباع افغانستانی که والدین آن‌ها دارای یکی از مدارک کارت آمایش ۱۶_۱۷، گذرنامه خانواری ویا برگه سرشماری است با شرایط زیر اقدام به ثبت نام نمایند.

الف) والدین داری مدرک یکسان نباشند.  (پدرکارت آمایش، مادر سرشماری)، (پدر گذرنامه خانواری، مادر آمایش)، (پدر سرشماری، مادرآمایش) و ..

ب) والدین دارای عقد نامه رسمی باشند.

ج) مدارک هویتی فرزند (گذرنامه - تذکره یا گواهی اثبات نسبت از سفارت افغانستان – گواهی ولادت)

در اطلاعیه این سازمان آمده است برای دریافت نوبت به هیچ عنوان نیازی به حضور فرزندان در مراکز نمی‌باشد و فقط یکی از والدین با به همراه داشتن اصل مدارک فوق الذکر حضور بهم رسانند.

اتباع افغانستانی از تاریخ دوشنبه ۱۳ تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ از ساعت ۸ تا ۱۴ می‌توانند در محل‌های زیر برای ثبت نام مراجعه نمایند.

مرکز ورامین: ورامین- صادق علی- انتهای خیابان شهید فکوری – سالن ورزشی شهید شیرکوند

مرکز فشافویه: جاده قدیم تهران به قم – جنب بخشداری- ورزشگاه شهرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
نعمت الله
۲۲:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
من.پنج.کودک.دانش
آموز.دارم.
مدارک.هویتی.تذکره.داره.باید.چه.کار.کنم.
Germany
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
وقتی چندین استان کشور در کردستان ،چهارمحال کهگیلویه هرمزگان و مناطق بشاگردش و سیستان و بلوچستان هنوز بچه ها کلاس ندارند حتی کیف وکفش و لوازم تحصیل ندارند .چرا وبه چه مجوزی ایران می اید بیش از هفتصدهزار یا یک میلیون یا بیشتر تبعه یک کشور دیگر را اضافه می کند.یا بیش از هشت میلیون جمعیت کشور دیگر را . تمام مدارس در افغانستان باز است در تمام سی وچهار ولایت ان .ودرضمن هرات را ایران با تمام توابعش به افغانستان پیشکش وهدیه نمود اینها همه می توانند به هرات رفته همه مدارس باز است .وهم در وطنشان هستند هم ایران وسازمان ملل اگر مشکلی دارند همانجا می تواند حل نماید.
Germany
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
وقتی چندین استان کشور در کردستان ،چهارمحال کهکیلویه هرمزگان ومناطق بشاگردش وسیستان وبلوچستان هنوز بچه ها کلاس ندارند حتی کیف وکفش ولوازم تحصیل ندارند .چرا وبه چه مجوزی ایران می اید بیش از هفتصدهزار یا یک ملیون یا بیشتر تبعه یک کشور دیگر را اضافه می کند.یا بیش از هشت میلیون جمعیت کشور دیگر را . تمام مدارس در افغانستان باز است در تمام سی وچهار ولایت آن .ودرضمن هرات را ایران با تمام توابعش به افغانستان پیشکش وهدیه نمود اینها همه می توانند به هرات رفته همه مدارس باز است .وهم در وطنشان هستند هم ایران وسازمان ملل اگر مشکلی دارند همانجا می تواند حل نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
این ثبت نام برای چی هست
Iran (Islamic Republic of)
Baharr
۱۴:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
گفته مدارک پدر و مادر نباید یکسان باشد
پس مشکل ما چی میشه من و همسرم هر دو کارت سرشماری داریم و پارسال دفتر کفالت به دخترم کارت سرشماری نداد گفت زیر دوازده سال ثبت نمیشه
پارسال هم دخترم مدرسه ثبت نام نشد امسال هم همه جا رفتم نشد
خواهشانه شما که خبر پخش میکنید لطفا این مشکل هم پیگیری کنید مثل من خیلی ها هستن که همین مشکل دارن