زمین مورد نیاز ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار خرم آباد تامین شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار خرم آباد از مصوبات سفر ۱۴۰۰ رییس جمهور به استان است که ۴۲ هکتار زمین مورد نیاز برای این مهم تامین و خریداری شد.

"فرزاد محمدی" روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان با تاکید بر اینکه خدمات توسعه‌ای و شهرک سازی از ماموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است، گفت: ۴۲ هکتار زمین برای ایجاد شهرک شماره چهار در جنوب خرم آباد عملیاتی شده و منابع ملی برای این مهم تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اخذ تاییدیه کمیسیون ماده ۲۱ (بررسی و تایید در امور اراضی جهاد کشاورزی) برای این زمین تصریح کرد: ۷۶۰ میلیارد ریال در این خصوص به امور اراضی پرداخت و استعلام دستگاه‌های مربوطه نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: همچنین ایجاد شهرک صنعتی شماره سه بروجرد از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان است که در این راستا درخواشت تخصیص زمین ۳۳۰ هکتاری به امور اراضی و منابع طبیعی ارائه تا بررسی شود چه میزان از این سطح مربوط به منابع ملی است.

محمدی بیان کرد: پس از خرید و تملک زمین، اقدامات زیرساختی شامل تامین آب، برق، گاز، فاضلاب، تصفیه خانه، ایستگاه آتش نشانی و سایر ملزومات یک شهرک صنعتی فراهم می‌شود تا خدمات جامع و متمرکزی برای رفاه حال صنعتگران و تولیدکنندگان ارائه شود.

به گفته وی هرچند توجیه اقتصادی شهرک‌های صنعتی در زمین‌های بزرگ بیشتر است، اما شرکت شهرک‌ها در لرستان به شدت با کمبود زمین مواجه می‌باشد و از طرفی برخی شهرک‌ها نیز تقاضا محور هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان افزود: در حال حاضر از مجموع ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در لرستان، ۲۰ مورد شامل ۱۴ شهرک، چهار ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه با مجموع یک هزار و ۶۱۲ هکتار زمین به بهره برداری رسیده که با حذف مشاعات، ۸۷۵ هکتاز از این میزان، زمین صنعتی و ۵۵۷ واحد در این سطح واگذار شده است.

محمدی همچنین ادامه داد: ۱۶ طرح زیربنایی و صنعتی احیا شده در شهرک‌های استان به ارزش ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال مردادماه امسال به بهره برداری رسید.

به گفته وی این موارد شامل سه طرح زیربنایی، چهار طرح صنعتی و ۹ واحد راکد بازفعال‌سازی‌شده با اشتغال ۲۷۶ نفر بهره‌برداری بود و اقدامات لازم برای احیای سایر واحد‌های مشکل دار نیز ادامه دارد که در صورت قطعیت یافتن اهلیت سرمایه گذار، برای رفع موانع تولید این واحد‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی شبکه توزیع داخلی و خط انتقال آب‌رسانی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و واحد بازفعال‌سازی‌شده چیپس ازنا از جمله طرح‌های بهره برداری شده به شمار می‌رود که با حمایت دولت و پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی محقق شد.

 

برچسب ها: صنعت ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.