نشست مشترک هنرمندان ایران و افغانستان برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: سومین دوره نشست مشترک انجمن‌های ادبی و هنرمندان تایباد و هرات برگزار شد.

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: نشست مشترک انجمن‌های ادبی و هنرمندان تایباد و هرات در شهرستان تایباد برگزار شد و این سومین دوره آن است.

او افزود: در این نشست هنری، تعداد ۲۵ هنرمند ادبی، شاعر و اساتید دانشگاه‌های ایران و افغانستان شامل ۱۷ نفر از تایباد و هشت نفر از هرات افغانستان حضور دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ادامه داد: سومین دوره نشست انجمن‌های ادبی و هنرمندان تایباد و هرات با هدف آشنایی فعالان هنری دو سوی مرز، تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و افغانستان، معرفی آخرین آثار ادبی هنرمندان و توسعه مناسبات فرهنگی برگزار می‌شود.

آفریدون بیان کرد: اولین دوره این محافل هنری با عنوان 《نشست همزبانی》 و دومین دوره به صورت مجازی و ویدئویی با عنوان《خوشتر از همزبانی》به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ در تایباد برگزار شد.

او تصریح کرد: ایران و افغانستان، دو کشور دارای بیشترین قرابت‌های فرهنگی هستند و زبان فارسی به عنوان برجسته‌ترین عنصر مشترک دو ملت به شمار می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد تاکید کرد: همدلی و همزبانی مردم ایران و افغانستان و به ویژه هرات و تایباد در حوزه تاریخی خراسان بزرگ مرز‌ها را درنوردیده است و این موضوع باعث شده تا امروزه شاهد افزایش و رونق مراودات فرهنگی این دو کشور همسایه باشیم.

آفریدون اظهار کرد: امید است این نشست‌ها و جلسات با حمایت‌های دولتی مداوم باشد و به تدریج به یک رویداد فرهنگی هنری در خراسان رضوی و شهرستان تایباد تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.