دستگیری فروشنده سیم کارت بدون هویت در قم

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: متصدی متخلف اپراتور تلفن همراه که سیم کارت‌های بدون هویت می‌فروخت دستگیر شد.

سرهنگ مهدی فرازپور رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به رصد و پایش فضای مجازی کارشناسان پلیس فتای قم گفت: کارشناسان ما صفحه‌ای در اینستاگرام مشاهده کردند که گرداننده آن با فروش سیم کارت با هویت جعلی مبالغ زیادی را کلاهبرداری می‌کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم  افزود: کارشناسان این پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی بلافاصله رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرازپور با اشاره به انجام یکسری تحقیقات و بررسی‌های پلیسی و دقیق صورت گرفته توسط ماموران پلیس فتا گفت: فردی که اقدام به تبلیغ فروش سیم کارت با هویت جعلی می‌کرد، مورد شناسایی قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع ماموران پلس فتا به محل شناسایی شده اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم به همراه سیم کارت‌های جعلی دستگیر شد.

او ادامه داد: پس از دستگیری متهم و انتقال او به مقر پلیس فتا، مشخص شد این فرد در یکی از نمایندگی‌های اپراتور‌های تلفن همراه متصدی فروش سیم کارت بود که سیم کارت‌هایی با هویت جعلی ایجاد می‌کرد و با مبالغ بالا به فروش می‌رساند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم پس از دستگیری و ابراز پشیمانی انگیزه خود را کسب درآمد عنوان کرد گفت: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا انتقال داده شد.

سرهنگ فرازپور به تمامی افرادی که به هر نحو از هویت دیگران سوء استفاده می‌کنند، هشدار داد: این افراد بایستی بدانند حتماً گرفتار قانون خواهند شد.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از سیم کارت‌های ثبت شده به نام خودشان با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ مطلع شده و در صورت لزوم آن‌ها را غیرفعال کنند.

سرهنگ فرازپور از شهروندان خواست در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.