شهردار رشت بر ضرورت تدوین مناسب بسته‌های سرمایه گذاری به منظور جذب سرمایه گذار در رشت تاکید کرد.

رحیم شوقی در نشست بررسی طرح‌های جذب سرمایه گذار در محل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی با حضور رییس کمیسیون توسعه پایدار شورا با تاکید بر ارائه طرح‌های مناسب گردشگری برای جذب سرمایه گذار، گفت: پروژه‌های تالاب عینک و گیل لند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار محسوب می‌شوند.

وی بر ضرورت تدوین مناسب طرح‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری به منظور جذب سرمایه گذار در رشت تاکید کرد و افزود: اجرای پروژه‌های گردشگری موجب افزایش ماندگاری گردشگران در سطح شهر رشت می‌شود.

شهردار رشت با تاکید بر تلاش ویژه برای معرفی بسته‌های سرمایه گذاری تالاب عینک و پروژه گیل لند، گفت: پروژه عظیم پارک آبی گیل لند نمادی جدید در استان گیلان است.

شوقی سرمایه گذاری تالاب عینک را پروژه‌ای کم نظیر در شمال کشور دانست و افزود: دسترسی مناسب به جاده اصلی، وجود آبگیر طبیعی و چشم انداز زیبا از ویژگی‌های پروژه است.

رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت گفت: تالاب عینک جاذبه‌ای دیدنی و بی نظیر در دل رشت است.

ناصر عطایی، سرپرست سازمان طرح‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری رشت نیز در نشست بررسی جذب طرح‌های سرمایه گذاری این شهر با اشاره به پروژه‌های رینگ ۹۰ متری و پارک ۴۵۰ هکتاری، گفت: پروژه‌های تالاب عینک و لندفیل از پروژه آماده معرفی به سرمایه گذاران است.

در این نشست همچنین دکتر پیمان عالیان و دکتر محمد رضا عسکری پور تیم پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستانه اشرفیه به تشریح روش‌های نوین عمرانی در جمع آوری آب‌های سطحی شهر رشت پرداختند.

دکتر عالیان با اشاره طرح نوین جمع آوری آب‌های سطحی گفت: اجرای طرح نوین جمع آوری آب‌های سطحی با توجه به سوابق آن در گیلان و سایر نقاط کشور، بعنوان راه حل نوین با استفاده ازمواد سازگار با محیط زیست ارائه می‌شودکه هزینه آن نسبت به انواع مشابه دیواره سازی یک سوم و در کوتاه‌ترین زمان قابلیت اجراء دارد تا شهروندان رشت چهره‌ای جدید از مناظر رودخانه‌های شهرشان را مشاهده کنند.

وی افزود: این طرح که لحاف بتونی نام دارد، بهار سال ۱۳۹۰ در رودخانه خالکایی ماسال نخستین بار بصورت آزمایشی اجراء شد و ۱۰ سال پایش عملکرد آن منجر به تایید مقاومت سامانه مقابل فرسایش و سیلاب شد.

دکتر عالیان گفت: در سال ۱۳۹۰ در در زمان اجرای این طرح در ماسال، وارد کننده مواد طرح از کشور آلمان بودیم که اکنون به همت کارشناسان و مهندسان متعهد ایران اسلامی به خط تولید رسید و امروزه ایران یکی از ۵ کشور تولید کننده و صادر کننده این تکنولوژی به کشور‌های دیگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.