فرمانده مرزبانی کل کشور گفت : امروز با آنکه یک روز به اربعین مانده است شاهدیم که جمعیت ۷۰۰ هزار نفری از مرز خسروی عبور کرده‌اند تا به کربلا برسند و خوشبختانه کوچکترین مشکل امنیتی برای زائران به وجود نیامده است.

احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کل کشور در حاشیه بازدید از روند تردد زائران رابعین در مرز خسروی گفت : از سال گذشته ایران خود را برای این اتفاق عظیم آماده کرده بود و در طول سال گذشته تا به امروز به دنبال هموار کردن مسیر تردد زائرین عزیز بوده ایم تا برای رسیدن به عتبات عالیات با سرعت بیشتری پیش بروند.

وی ادامه داد: علاوه بر هموار کردن مسیر برای زائرین به دنبال این بوده ایم که زائران هم در مرز‌های کشور هم در خاک عراق با امنیت کامل تردد کنند، تعامل و همکاری خوبی بین دو کشور ایران و عراق برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم برقرار شده است.

فرمانده مرزبانی کل کشور گفت: با توجه به نظرسنجی که در طول روز‌های گذشته از زائرین به صورت مستمر صورت گرفته مشخص شده است که همه زائران از خدمات رسانی رضایت کامل داشته اند و این نشان دهنده این است که برای سال آینده باید آمادگی پذیرایی از یک و نیم میلیون زائر را داشته باشیم.

وی افزود: البته در زیرساخت‌های موجود کاستی‌هایی وجود دارد که حتما برای سال آینده این کاستی‌ها نیز برطرف خواهد شد، پس از اربعین کار رها نخواهد شد و باید به فکر ساماندهی پایانه شهرستان قصرشیرین و اطراف آن، پارکینگ‌ها و ترمینال مسافربری این شهرستان باشیم.

گودرزی گفت: به دنبال این هستیم در پایانه منذریه نیز متناسب با پایانه خسروی ظرفیتی را برای تردد بهتر زائران ایجاد کنیم و مسئولان عراقی این قول را به ما داده اند که پس از اربعین استارت کار را بزنند.

فرمانده مرزبانی کل کشور بیان کرد: مرز خسروی با توجه به راه‌های دسترسی بسیار استاندارد، چهار بانده بودن، نبود مشکلات ترافیکی حاد، دارا بودن کمترین پیچ حادثه خیز در استان، ظرفیت بالای پذیرش زائران و دارا بودن کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به کربلا مطمئن هستیم که در سال‌های آینده تردد زائران از این مرز بیشتر از پیش خواهد بود.

وی با بیان اینکه امکاناتی که امسال در این پایانه فراهم شده است امکانات بسیار خوبی است، اظهار کرد: امیدواریم که این امکانات روز به روز بیشتر شود و امید داریم سال‌های آینده نیز توفیق خدمت رسانی به زائران را داشته باشیم.

گودرزی گفت: با توجه به حضور چند روزه زائران در کشور عراق و خستگی ناشی از آن و ترافیک سنگین در محور مواصلاتی به مرز خسروی از زائران تقاضا می‌شود در شهرستان قصرشیرین یا در پایانه خسروی چند ساعتی را استراحت کنند بعد به سمت مقصد حرکت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.