فرماندار تربت‌جام گفت: حدود هشت هزار زائر پیاده از این شهرستان در قالب ۵۰ کاروان برای حضور در آیین سوگواری امام رضا(ع) در مشهد ساماندهی شده‌اند و پیش‌بینی لازم برای تردد و اسکان آنها صورت گرفته است.

حسین جمشیدی گفت: یکی از این کاروان‌ها به طور کامل ویژه برادران اهل سنت است که علاوه بر این شمار دیگری از زائران اهل سنت در میان دیگر کاروان‌ها به صورت انفرادی در این همایش مذهبی حضور دارند و با پای پیاده عازم بارگاه منور رضوی می‌شوند.

وی زمان حرکت کاروان‌های پیاده را هفته آینده اعلام کرد و گفت: علاوه بر زائران تربت جامی، زائران پیاده از شهرستان‌های باخرز و تایباد از طریق جاده‌های این شهرستان عازم فریمان و سپس مشهد می‌شوند و در این خصوص مشخصات کاروان‌ها و زائران پیاده به فرمانداری‌های فریمان و مشهد اعلام شده است.

فرماندار تربت جام بیان داشت: ۱۱ ایستگاه صلواتی، خدمت رسانی و اسکان این زائران در طول ۴۰ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان تا فریمان را برعهده دارند و در این خصوص تیپ ۳۸ زرهی ارتش در تربت جام نیز در این مسیر با برپایی ایستگاه صلواتی خدمت رسانی خواهند کرد.

دهه آخر ماه صفر همزمان با اربعین حسینی آغاز می‌شود. در این دهه ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می‌رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی و گروهی نیز با پای پیاده به مشهد الرضا می‌آیند و آیین‌های سوگواری را در کنار حرم امام رضا (ع) به جا می‌آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.