پارلمان اوکراین با عزل اولکسی رزنیکوف موافقت کرد و از رای گیری برای نامزد وزارت دفاع در روز چهارشنبه خبر داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به شدت به دنبال عضویت در سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی غربی از جمله ناتو و اتحادیه اروپاست. اتحادیه اروپا برای این امر شروطی دارد که مهمترین آن ایجاد شفافیت در کی یف و مبارزه با فساد است. زلنسکی تاکنون مقامات ارشد بسیاری را در راه مبارزه با فساد عزل کرده است. وزیر دفاع این کشور یکی از این گزینه هاست. 

به گزارش تله تریدر، پارلمان اوکراین امروز (سه شنبه) اعلام کرد قانونگذاران کشور با برکناری اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع به درخواست زلنسکی موافقت کردند. 

در رای گیری پیرامون این موضوع ۳۲۷ نماینده به این عزل رای موافق داده و تنها ۴ قانونگذار با آن مخالفت کردند. قرار است رای اعتماد به رستم عمروف، وزیر دفاع پیشنهادی جدید دولت زلنسکی در روز چهارشنبه انجام شود. 

زلنسکی گرچه طی روز‌های اخیر به طور مستقیم به فساد رزنیکوف اشاره نکرد، اما طی پیامی که چند روز قبل منتشر ساخت اعلام کرد ارتش نیازمند رویکرد و فرم جدیدی در ساختار خود است.

اولکسی رزنیکوف پیش از سوی رسانه‌های اوکراینی متهم به فساد مالی از کمک‌های ارسالی کشور‌های غربی به کی یف شده بود. در یک مورد این موضوع در خرید کت‌های زمستانی برای نیرو‌های نظامی اوکراین رخ داده بود. 

رستم عمروف یکی از اقلیت‌های تاتار اوکراین محسوب می‌شود که ساکن شبه جزیره کریمه بوده است. پدران وی از تبعیدی‌های دوره اتحاد جماهیر شوروی بودند و رستم عمروف خود در ازبکستان زاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار