با حضور رئیس جمهور؛

عملیات زیر سازی راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد آغاز شد/ رئیسی: شمال به جنوب کشور با این خط ‌آهن به هم متصل می‌شود+ تصاویر

رئیس دولت سیزدهم برای سومین بار در سفری غیر رسمی وارد خراسان جنوبی شد و عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد را افتتاح کرد.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور امروز در سفری غیررسمی وارد خراسان جنوبی شد.

آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در اربعین 

با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور، عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد آغاز شد تا پیمانکاران در قطعات مشخص شده به کار مشغول شوند.


بیشتر بخوانید


۱۳ قطعه از این طرح از مسیر نهبندان - سربیشه - بیرجند - قاین در خراسان جنوبی قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن گفت: این طرح یکی از بزرگترین طرح های حمل و نقل در کشور است که هم در حوزه بار، هم در حوزه مسافر و هم در حوزه ارتباط شمال و جنوب کشور اهمیت دارد.

 رئیسی افزود: با تامین اعتبارات مورد نیاز و تقسیم کار بین پیمانکاران، پیش بینی می‌شود از زمان تعیین شده برای بهره‌برداری راه آهن مشهد- بیرجند- زاهدان، این پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد و مردم بهره‌مند شوند.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای پروژه راه آهن مشهد- بیرجند- زاهدان گفت: راه‌اندازی راه آهن مشهد- بیرجند- زاهدان، گره گشای مسائل مهمی در جابجایی مسافر و بار کشور و همچنین اتصال شمال به جنوب کشور خواهد بود.

دستور ویژه مقام معظم رهبری برای تأمین اعتبار پروژه راه آهن

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور ویژه مقام معظم رهبری درخصوص تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن، اظهار داشت: رئیس جمهور علی رغم تأکیدی که براولویت دادن به اتمام پروژه های نیمه تمام دارند و نسبت به آغاز هیچ پروژه جدیدی اقدام نمی کنند، عملیات اجرایی پروژه راه آهن نهبندان- بیرجند- قاین- یونسی را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به آخرین جلسه هماهنگی پروژه راه آهن که با حضور پیمانکاران و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه در تأمین آب، برق و سوخت مورد نیاز کارگاه ها مشکلی نداریم و دستگاه های اجرایی در این خصوص همراهی های لازم را دارند، انتظار این است که تمامی قطعات پروژه راه آهن در استان، به صورت همزمان شروع به کار کنند.

استاندار خراسان جنوبی راه آهن زاهدان-بیرجند- مشهد را پروژه ای فراملی خواند و اظهارکرد: همه دستگاه های اجرایی مرتبط و کلیه پیمانکارانی که مسئولیتی در این زمینه به عهده گرفته اند، باید این پروژه را خاص و ویژه و فراتر از کارهای عادی و معمولی خود ببینند و قطعاً تعامل می تواند روند اجرای کار را تسهیل کند.

 قناعت وظیفه دستگاه های اجرایی در این زمینه را تسهیل شرایط و رفع موانع از مسیر پیمانکاران  برشمردو ادامه داد: راه آهن زاهدان-بیرجند – مشهد از پروژه های کلیدی و حیاتی کشور است و برای نظام و کشور حائز اهمیت می باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مطالعات مربوط به تمامی قطعات پروژه راه آهن استان انجام شده، افزود: مانعی برای شروع کار وجود ندارد  بنابراین توقع ما این است که روند اجرای کار شتاب گیرد  چرا که راه آهن به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است..

آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در اربعین آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در اربعین آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در اربعین 

او افزود: امروز به برکت نام امام حسین (ع) این طرح را آغاز می کنیم و امیدواریم به برکت امام حسین (ع) کار با قدرت انجام شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه تمامی مقدمات انجام این طرح فراهم شده است، اظهار کرد: امیدواریم زودتر از زمان پیش بینی شده این طرح را به سرانجام برسانیم.

رئیس جمهور پس از این مراسم در اجتماع دلدادگان اربعین حسینی در آستان امامزادگان باقریه بیرجند حضور یافت و سخنرانی کرد.

سفر به شهرستان درمیان و دیدار با برادران اهل تسنن و تشیع برنامه بعدی حجت الاسلام رئیسی است.

حضور در مصلای شهر فردوس و همچنین دیدار با نخبگان و روحانیون در بیرجند برنامه‌های عصرگاهی سفر رئیس جمهور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۰۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
باید قطعه بندی و هر پنجاه کیلومتر به یک پیمانکار خوشنام و متعهد برای اجرای سریعتر و زودتر به بهره برداری رسیدن ،سپرده شود
تا هر چه زودتر شاهد خیر و برکات این طرح برای شرق کشورمان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
به امید روزی که برای خراسان شمالی از مشهد تا گرگان راه اهن احداث بشه.
خوشابخال خراسان جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
این طرح باید بلافاصله بعداز جنگ شروع می شد چون یک راه آهن ترانزیتی بسیار مهم برای ایران می باشد که کشورهای آسیای میانه و افغانستان را به خلیج فارسی از طریق بندر چابهار وصل می کند و می توانست درآمد هنگفتی برای ایران داشته باشد علاوه بر فواید سیاسی و اجتماعی و..آن .
بنظرم در این امر خیلی کوتاهی و‌بلکه به مردم ایران خیانت هم شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
راه آهن نهبندان بیرجند قاین گناباد یونسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
آقا این پروژه های هزینه بر و گران چه نفعی و چه لزومی دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۵۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
داشتن خط راه آهن حق همه مردم در تمام شهر های ایران هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
یک مدت بیا مناطق محروم زندگی کن تا دلیلشو بفهمی.تو چه میفهمی بجز غرغرکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
بی جهت
Iran (Islamic Republic of)
عسکری
۰۸:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
درود سید جان .ما خراسان جنوبی ها بر عهدی ۲۰ ساله که با تو بستیم هستیم.خیر و برکت در این استان رو چه در زمان مدیریت در آستان قدس چه در دوران قوه قضائیه و چه در لوای نماینده استانمان در خبرگان دیدیم.بدان بر عهدمان باهات هستیم خودم تا پای جان سربازتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
ای والله خوبه براتون گویا سنگ تمام گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
درود بر ایشان با طرحهایی به این بزرگی و خوبی