زبان فارسی پیوند مشترک ایران و افغانستان

در سومین نشست انجمن‌های ادبی تایباد و هرات زبان فارسی، مفاخر، تاریخ و فرهنگ مشترک سه محور پیوند تاریخی ایران و افغانستان معرفی شد.

سومین نشست انجمن‌های ادبی تایباد و هرات با حضور اعضای انجمن‌های ادبی این دو شهر، مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار شهرستان تایباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد، اعضای شورای اسلامی و شهردار در شهر تایباد، استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست شعرای انجمن‌های ادبی مهر و مولانا از شهر تایباد، انجمن ادبی هرات و دو شاعر مهمان از شهرهای تهران و مشهد به شعرخوانی پرداختند.

احمد مقیمی مشاور فرهنگی، اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با بیان اینکه زبان فارسی هیچگاه به هیچ ملتی تحمیل نشده است؛ به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت زبان فارسی اشاره کرد و گفت اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند: باید کاری کرد که دنیا ناچار شود زبان فارسی را بیاموزد، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که پیشرفت علمی حاصل شود و دنیا برای عقب نماندن باید این زبان را بیاموزد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با بیان اینکه اگر پیشرفت علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی بخواهد در یک‌بستر درست پیش برود، آن بستر بهره گیری از زبان فارسی است افزود زبان فارسی زبان مقاومت، مجاهدت و شرف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
زبان فارسی توسط هخامنشی ها وساسانی ها در این مناطق رواج یافت .چنانچه بعد اسلام بیش از سی کشور زبانشان عربی شد.بهرحال امروز کشورها تقسیم وایران در یک متر افغانستان هم مالکیت ندارد وهمینطور مردم ایران ولی این اتباع درتمام سی وچهار ولایت ان دارای حق وحقوق هستند که باید بروند وکمک در ابادی وساختن وطن خود نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
پیوند مشترک با کشوری عقب افتاده و خطرناکی مثل افغانستان هیچ ارزشی که نداره هیچ ضرر هم داره. هر چقدر از این جور کشور ها دور باشیم به نفع ماست.
آخرین اخبار