معاون بازرس کل ایالت خیبرپختونخواه از دست داشتن شبکه حقانی در حملات تروریستی در پاکستان خبر داد.

معاون بازرس کل ایالت خیبرپختونخواه گفت شواهد محکمی درباره دست داشتن شبکه حقانی در حملات تروریستی در پاکستان وجود دارد.

سهیل خالد گفت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تروریست پاکستانی و افغانستانی در سراسر پاکستان آماده فعالیت‌های تروریستی اند.

سهیل خالد در مورد علت افزایش رویدادهای تروریستی در ایالت خیبر پختونخواه افزود پس از خروج نیروهای خارجی و سقوط دولت افغانستان، شمار زیادی از جنگجویان به شبه‌نظامیان پاکستانی پیوسته‌اند.

وی گفت پس از پایان جنگ در افغانستان، صدها جنگجوی پاکستانی که قبلا در کنار طالبان افغانستان می‌جنگیدند، نیز به تحریک طالبان پاکستان پیوسته‌اند.

به گفته سهیل خالد، بیشتر حملات انتحاری در هشت ماه گذشته توسط تروریست‌های افغانستانی صورت گرفته و تمام این اطلاعات به طور رسمی تایید شده است.

به گفته خالد، تحریک طالبان پاکستان مدتی است که سازمان خود را بر اساس الگوی طالبان افغانستان تنظیم و پاکستان را به ولایت‌های مختلف تقسیم کرده است.

وی افزود سازمان‌های استخباراتی و امنیتی پاکستان شماری از حملات برنامه‌ریزی شده را خنثی کرده‌اند.

به گفته سهیل خالد، تحریک طالبان پاکستان اکنون آزادانه در افغانستان رفت‌وآمد می‌کنند، در حالی که این گروه در زمان حکومت پیشین افغانستان اجازه و فرصت گشت‌وگذار را نداشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
دولت ها را سقوط می دهند و بعد نمی توانند کشورداری کنند وباید سازمان های جهانی بیایند کمک مردم نمایند.یا برای مخارجشان با انواع ترفندها به کشورهای دیگر می فرستندشان .مانند مسئولین ایران که در این راه بیش از خود طالبان کمک به انتقال میلیونی آنها می کنند که باید شغل و مسکن ودرآامدشان را هم مردم ایران بدهند و خود جوانان وکارگران ایرانی در عوضش بیکار وبی درآمد وخانه نشین.