سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در منطقه بی بی حیات خبرداد.

محمود زین الدینی گفت: در راستای صیانت از بهداشت عمومی و محرومیت زدایی هفتمین اردوی جهادی شهرستان کرمان در روستای خمروتوییه منطقه بی بی حیات برگزار شد.

او با اشاره به اینکه این اردوی جهادی به منظور پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام برگزارشد ، افزود: اعزام گروه‌های جهادی برای خدمات رایگان، واکسیناسیون دام و سم پاشی جایگاه‌های دام در مناطق عشایری و روستایی انجام شد.

او بیان کرد: در این راستا خدماتی از قبیل واکسیناسیون رایگان هزار و ۲۰۰ راس دام سبک علیه بیماری ویروسی تب برفکی، واکسیناسیون ۲۰۰ راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز و واکسیناسیون ۱۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری انجام شد.

زین الدینی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های دامپزشکی در اردو‌های جهادی پیشگیری از بیماری‌های انگلی است گفت: در این اردوی جهادی  هزار و دویست متر مربع جایگاه دام سمپاشی شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی با ارائه فعالیت‌هایی از جمله آموزش چهره به چهره در زمینه راه‌های پیشگیری از بیماری‌های انگلی، معاینه رایگان دام‌ها و برگزاری کلاس آموزشی با محوریت بیماری بروسلوز و هاری به روستاییان و دامداران منطقه خمروتوییه انجام دادند.

او افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و پیش بینی‌های صورت گرفته در شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان خدمت رسانی در سایر مناطق کم برخوردار و محروم ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار