فرمانده مرزبانی کل کشور گفت : امنیت پایدار در مرز‌های کشور با عراق برقرار است و هیچ‌گونه حادثه منفی در مرز‌ها ثبت نشد.

احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کل کشور گفت : امسال هماهنگی‌های بسیار خوبی در راستای ایجاد دیپلماسی مرزی و امنیت پایدار ایران و عراق انجام و اشراف اطلاعاتی خوبی حاصل شد.

وی افزود: بر این اساس تبادل اطلاعات خوبی بین دو کشور انجام شد و کمیته‌های مشترکی در مرز تشکیل شد و نفراتی از مرزبانی کشور و پلیس عراق به‌کارگیری شد ضمن اینکه از سیستم‌های الکترونیکی، اپتیکی و پهبادی در مرز‌ها استفاده شد و رزمایش‌های مشترکی نیز برگزار شد که ماحصل آن امنیتی است که امروز در مرز‌های ما وجود دارد.

گودرزی با اشاره به امنیت پایدار در مرز‌های غربی کشور، اذعان داشت: در ایام اربعین حتی یک نفر هم به‌صورت غیر مجاز از مرز‌های کشور با عراق عبور نکرد که نشان‌دهنده وجود امنیت پایدار در مرز‌های کشور و همچنین وجود دستگاه‌های الکترونیکی است.

وی گفت: در بحث اربعین بیش از ۱۰۸ جلسه مشترک با حضور فرماندهان مرزبانی کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان با طرف عراقی برگزار شد ضمن اینکه دو جلسه با حضور وزیر کشور عراق در تهران و دو جلسه نیز با حضور مقامات مرزی ایران در عراق انجام گرفت.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: برگزاری این جلسات مشترک باعث شد که مشکلات به‌صورت لحظه‌ای در مرز برطرف و خدمات خوبی به زائرین ارائه شود.

وی اذعان داشت: ارتباط خوب با طرف عراقی باعث شد که تردد زوار به‌صورت آسان و روان انجام شود و هیچ‌گونه‌ایستایی در مرز وجود نداشته باشد.

گودرزی خاطرنشان کرد: با اقدامات و تلاش مجموعه انتظامی کشور و همه نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های ذی‌ربط ضمن تردد روان زائران شاهد امنیت پایدار در مرز‌های کشور بودیم و هیچ‌گونه اتفاق منفی در نقاط مرزی کشور با عراق به‌وجود نیامد.

این مقام مسئول گفت: در راستای تردد زوار در داخل کشور نیز با وجود تأمین خودرو‌های لازم توسط دولت در مرز‌ها خوشبختانه مشکلی برای زوار وجود نداشت.

وی افزود: تمام کسانی که در مرز‌های کشور به زوار خدمت کردند آن را یک توفیق الهی برای خود می‌دانند که امیدواریم مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد و ذخیره آخرت عزیزان شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.