رئیس جمعیت هلال احمر قوچان از آغاز اجرای طرح امدادرسانی به کاروان‌های پیاده حرم مطهر رضوی در قالب طرح همسفران خورشید ۸ در محور‌های مواصلاتی شهرستان خبر داد.

محمد رضایی رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: طرح همسفران خورشید ۸ از روز ۱۵ شهریور ماه با برپایی ۳ کمپ امدادرسانی ثابت و ۲ پایگاه ثابت جاده‌ای جهت امدادرسانی به زائرین پیاده حرم مطهر رضوی آغاز و به مدت یک هفته در محور‌های مواصلاتی شهرستان به سمت مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح بیش از ۲۵۰ نفر روز از پرسنل، امدادگران و نجاتگران،  اعضای داوطلب و جوانان در قالب تیم‌های امدادی به زائرین ارائه خدمات امدادی از قبیل بانداژ پانسمان،  ماساژ، حمایت‌های روحی و روانی و سایر خدمات امدادی را ارائه می‌دهند.

رضایی گفت: تیم‌های امدادی با استفاده از ۴ دستگاه آمبولانس،  یک دستگاه خودرو ست نجات، یک دستگاه خودرو پیکاپ، یک دستگاه خودرو نیسان و چند دستگاه خودروی سواری ارائه خدمات امدادی را انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده توسط اعضای به صورت داوطلبانه و بشردوستانه است گفت: تمام تلاش همکاران و اعضای ما ارائه خدمات به بهترین شکل است.

وی همچنین در پایان در خصوص توصیه‌های امدادی به زائرین پیاده گفت: به زائرین پیاده حرم مطهر رضوی توصیه می‌شود در طول سفر از کوله پشتی مناسبت و سبک، کفش مناسب و سایز استاندارد استفاده کنند؛ در صورت احساس درد و بیماری به نزدیک‌ترین کمپ و مراکز درمانی مراجعه کنند و از مصرف خودسرانه دارو‌ها جلوگیری کنند؛ در صورتی که پاهایشان دارای تاول است از پاره کردن آن‌ها خودداری و با کمک تیم‌های امدادی به درمان آن‌ها بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.