اوگاندا: در عملیات علیه گروه‌های تروریستی در کنگو ۵۶۷ نفر را به هلاکت رساندیم

ارتش اوگاندا در عملیات علیه گروه‌های تروریستی در کنگو موفق شدند شمار قابل توجهی از آن‌ها را به هلاکت برسانند.

کشور‌های زیرصحرا در قاره آفریقا با فقر و بیماری دست به گریبان هستند به طوری که این منطقه در جهان بیشترین وابستگی را به دریافت کمک‌های بشردوستانه دارد. با این حال، موضوع حضور گروه‌های افراط گرا و تروریستی در این منطقه مشکلات را دو چندان کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوگاندا امروز (جمعه) اعلام کرد طی عملیات ارتش این کشور علیه گروه‌های تروریستی و افراط گرا در کنگو از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۵۶۰ تن از تروریست‌های وابسته به داعش کشته شده اند. 

دولت اوگاندا پس از کسب اجازه از کنگو عملیات نظامی خود را علیه تروریست‌ها در مناطق جنگلی در شرق این کشور آغاز کرد و طی این مدت علاوه بر نابودی هسته‌های این گروه، شماری از اعضای آن را نیز بازداشت کرده است. 

براساس اعلام مقامات محلی، تاکنون ۵۶۷ تروریست کشته و ۵۰ تن از اعضای آن‌ها دستگیر شده اند. طی این عملیات تسلیحات سبک و نیمه سنگین همانند خمپاره انداز از جمله ۱۶۷ تسلیحاتی بوده که از این تروریست‌ها کشف و ضبط شده است. 

نیرو‌های امنیتی اوگاندا همچنین فعالیت‌های خود برای جلوگیری از عملیات‌های تروریستی را نیز طی این مدت افزایش داده اند. هفته گذشته پلیس این کشور از کشف ۶ ماده انفجاری که با هدف حمله به یک کلیسا و دیگر اماکن عمومی تهیه شده بود، خبر داد. 

طی دو حمله خونین انتحاری تروریست‌ها در سال ۲۰۲۱ به مقر نیرو‌های پلیس در پایتخت و نیز حمله به نزدیکی ساختمان پارلمان ۷ نفر به کام مرگ کشیده شدند. 

همچنین در حمله ماه ژوئن سال جاری به مدرسه‌ای در غرب اوگاندا ۴۲ نفر که بیشتر آن‌ها دانش آموز بودند در عملیات تروریست‌ها جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار