مبینی از تردد بیش از ۵۰۰ هزار نفر از زائران اتباع خارجی از مرز‌های پنج گانه کشور شامل باشماق، تمرچین، چذابه، شلمچه و خسروی به کربلای معلی خبر داد.

عبدالله مبینی معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور در حاشیه بازگشت از مرز خسروی و بازدید از زیرساخت‌های این گذرگاه برای تردد زائران گفت : امسال طبق برنامه سامان دهی شده بیشتر اتباع قرار شد از چهار مرز شامل باشماق و تمرچین که مربوط به آذربایجان، ترکیه و فدراسیون روسیه و مرز‌های شلمچه و چذابه که مربوط به مهاجرین مقیم ایران و مهاجرین ترانزیت بود تردد کنند که بخش قابل توجهی نیز از مرز خسروی تردد کردند.

وی اظهار کرد: بیشترین تردد زائران اتباع خارجی به ترتیب از مرز‌های چذابه، شلمچه، باشماق، تمرچین و خسروی بوده است و تنها مرزی که تردد اتباع خارجی را نداشتیم مهران بوده که به دلیل ترافیک بالا مورد استفاده قرار نگرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور گفت: امسال بخش قابل تجهی از زائران از مرز خسروی استقبال کردند که این به دلیل این است که مرز خسروی زیرساخت‌های کامل تری دارد و وضعیت جاده‌ای آن نسبت به سایر مرز‌ها هم در سمت ایران و هم سمت عراق ۲ بانده و از بُعد مسافت نیز سهل‌تر است.

مبینی ادامه داد: مررز خسروی با زیرساخت‌های بسیار خوب، دسترسی مطلوبتر و نزدیکتر یکی از مرز‌هایی است که به در سال‌های آینده برای تردد زوار اتباع خارجی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد که باید با طرف عراقی وارد مذاکره و توافق کرد و به دنبال رایزنی هستیم که اگر به توافقی در این خصوص برسیم حتما اعلام می‌کنیم، چون دولت عراق باید امنیت مسیر و امنیت زائر را در نظر گیرد که بتوانند از خسروی استفاده کنند و این گذرکاه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.