رئیس سازمان سوادآموزی کشور گفت: کشور ایران بسیار مهاجرپذیر است و کسر بزرگی از بی سوادهای جمهوری اسلامی ایران را اتباع تشکیل می دهند. 

علیرضا عبدی در برنامه صف اول با اشاره به دستور رهبری در خصوص سوادآموزی اتباع گفت: دستور ویژه‌ای را حضرت آقا  سال‌های پیش فرمودند آن هم اینکه اگر اتباع (افغانستانی ها) بخواهند سواد یاد بگیرند این وظیفه برعهده نهضت سوادآموزی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در حوزه آموزش اتباع کار می‌کنیم و هم با نهاد‌های بین المللی در حوزه آموزش اتباع ولی، متأسفانه نهاد‌های بین المللی حضورشان و همکاری شان آنقدر بالا نیست که پوشش خوبی را ما بتوانیم با توجه به همکاری و حمایت‌های آن‌ها داشته باشیم.

عبدی با اشاره به ارائه خدمات خودجوش سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: یک جریان بسیار شتابانی هم داریم یعنی ما بعد از انقلاب نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از اتباع را در جمهوری اسلامی آموزش داده ایم و این عدد در رده  بین المللی عدد بسیار بزرگی است.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور  افزود: نشان این بزرگ بودن این عدد همین است که سال ۲۰۰۸ امریکا در افغانستان یک طرحی را برای آموزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار افغانستانی شروع کرد که امروز اعلام کردند که ما در این طرح شکست خوردیم و این کار را نتوانستیم انجام بدهیم و جمهوری اسلامی ایران پرچمدار این جریان، است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت:تمام دوره‌ها از جمله دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم که برای ایرانیان داریم برای اتباع هم انجام می‌شود؛ و همه به صورت رایگان است اتفاقاً نهضت علاوه بر اینکه مبلغی را دریافت نمی‌کند، حتی کتاب ها و لوازم التحریر را هم رایگان می‌دهد. ما عقیده داریم که باید کمک کنیم فرقی ندارد این بی سواد ایرانی باشد یا غیرایرانی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
سلام به اینای که مدارک معتبر مانند کارت آمایش داره گواهینامه بدید